کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

فرهنگی سیاسی اجتماعی

 

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 21 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

چشم چراني متاسفانه يکي از بيماري ها و عادت هاي ناپسندي است که برخي از  افراد جامعه به دلايل مختلف

بدان دچار مي شوند. به منظور مبارزه با اين عادت ناپسند  اولا  لازم است نسبت به مفهوم, آثار و عواقب

و زمينه هاي بروز آن آگاهي بدست آورد و سپس  از راهکارهاي عملي براي کنترل آن سود جست.

 در نوشته زير تقريبا تمامي آنچه شما درزمينه کنترل چشم و درمان چشم چراني بدان نياز داريد  آمده است که

 اميد واريم مفيد باشد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 مردي در حال پوليش كردن اتوموبيل جديدش بود كودك 4 ساله اش تكه سنگي را برداشت و بر

 روي بدنه اتومبيل خطوطي را انداخت مرد آنچنان عصباني شد كه دست پسرش را

  



  در دست گرفت و چند بار محكم پشت دست او زد بدون انكه به دليل خشم متوجه شده باشد كه با آچار پسرش را تنبيه نموده
در بيمارستان به سبب شكستگي هاي فراوان انگشت هاي دست پسر قطع شد
وقتي كه پسر چشمان اندوهناك پدرش را ديد از او پرسيد "پدر كي انگشتهاي من در خواهند آمد
آن مرد آنقدر مغموم بود كه هيچ نتوانست بگويد به سمت اتوموبيل برگشت وچندين بار با لگد به آن زد
حيران و سرگردان از عمل خويش روبروي اتومبيل نشسته بود و به خطوطي كه پسرش روي آن انداخته بود نگاه مي كرد. او نوشته بود
"دوستت دارم پدر"
روز بعد آن مرد خودكشي كرد...

خشم و عشق حد و مرزي ندارند دومي ( عشق) را انتخاب كنيد تا زندگي دوست داشتني داشته باشيد و اين را به ياد داشته باشيد كه:

اشياء براي استفاده شدن و انسانها براي دوست داشتن مي باشند
در حاليكه امروزه از انسانها استفاده مي شود و اشياء دوست داشته مي شوند.

نگین خراسان

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

اعتبارنامه 17 منتخب ارجاعی به شعبه 2 در صحن مجلس تصویب شد

صحن علنی مجلس روز چهارشنبه 10خرداد

لاله افتخاری سخنگوی شعبه 2 از شعب 15گانه بررسی اعتبارنامه منتخبین مجلس نهم امروز چهارشنبه گزارش بررسی اعتبارنامه‌های ارجاعی به این شعبه را در صحن علنی مجلس ارائه کرد.

بر این اساس بهروز نعمتی از حوزه انتخابیه اسدآباد، هادی قوامی از حوزه انتخابیه اسفراین، علی جلیلیان از حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب، الیاس طاهری از حوزه انتخابیه اقلید، محمدتقی توکلی از حوزه انتخابیه الیگودرز، سیدعیسی دارایی از حوزه انتخابیه اندیمشک، عباس فلاحی از حوزه انتخابیه اهر و هریس، محمدسعید اربابی از حوزه انتخابیه ایرانشهر، سیدشکرخدا موسوی از حوزه انتخابیه اهواز، سیدشریف حسینی از حوزه انتخابیه اهواز، ناصر سودانی از حوزه انتخابیه اهواز

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


زاهدان - فرمانده مرزبانی زابل گفت: 256 كیلوگرم مواد مخدر در مرزهای شمالی سیستان و بلوچستان كشف و ضبط شد.

1391/03/14 - 06:57

سرهنگ'حسین مرادقلی' افزود: مرزبانان منطقه سیستان در حین واپایش نوار مرزی و به رغم غبار شدید و دید بسیار كم با شماری از متجاوزان مرزی كه قصد ورود و قاچاق مواد مخدر به حریم مرزهای جمهوری اسلامی ایران را داشتند مواجه شدند.

به گزارش روز یكشنبه مركز اطلاع رسانی مرزبانی سیستان و بلوچستان، وی گفت: ماموران انتظامی با رعایت قانون به كارگیری سلاح اقدام به تیراندازی كرده و موفق شدند قاچاقچیان را از ادامه مسیر باز دارند.

فرمانده مرزبانی زابل اظهار داشت: مرزبانان در زمان پاكسازی محل 256 كیلوگرم مواد مخدر به جای مانده از قاچاقچیان از نوع تریاك را كشف و ضبط كردند.

در گزارش مرزبانی سیستان و بلوچستان اشاره ای به زمان دقیق این كشف نشده است.

شهرستانهای زابل، زهك و هیرمند كه به آن منطقه سیستان نیز گفته می شود با كشور افغانستان هم مرز است.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌‌وبلوچستان گفت: به مناسبت هفته محیط زیست، کوهستان و سواحل استان سیستان‌وبلوچستان توسط سازمان‌های مردم نهاد پاکسازی می‌شود.

خبرگزاری فارس: پاکسازی سواحل سیستان‌وبلوچستان در هفته محیط زیست

خسرو افسری  در زمینه برنامه‌های هفته محیط زیست این اداره اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت این هفته، برنامه‌های فرهنگی متنوعی در نظر گرفته شده است که برای محیط دوستان به اجرا در می‌آید.

وی افزود: ایجاد کارگاه‌های آموزشی در ارتباط با مسائل زیست محیطی از مهمترین برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌‌وبلوچستان بیان کرد: طراحی و انتشار اقلام تبلیغاتی و آموزشی با موضوع حفظ محیط زیست از دیگر برنامه‌هایی است که به این مناسبت انجام می‌شود.

افسری از دیگر برنامه‌های هفته محیط زیست؛ دیدار مدیران و کارکنان حفاظت محیط زیست استان با امام جمعه، شرکت در نماز جمعه، سخنرانی مدیرکل پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با چهره‌های شاخص مذهبی استان و مصاحبه رسانه‌ای مدیرکل در زمینه اقدامات انجام شده حفاظت محیط زیست استان را نام برد.

وی گفت: تهیه و توزیع بروشورهای آموزشی زیست محیطی، بازدید رایگان از موزه حیات وحش در طول هفته محیط زیست و بازدید کارشناسان از کارگاه‌های صنعتی به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست استان از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان‌‌وبلوچستان افزود: شعار محوری هفته محیط زیست امسال "ساخت، ترویج و عمومی‌سازی فرهنگ محیط زیستی" است.

افسری ادامه داد: هفته محیط زیست از 16 تا 22 خردادماه به مدت یک هفته است که این هفته را به همه محیط دوستان و طبیعت‌گران تبریک و تهنیت می‌گوییم.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: به منظور محصول دهی بیشتر نخلستان ‌ها، کار خوشه ‌بندی درختان خرما در این شهرستان در حال اجراست.

حبیب رئیسی افزود: در روش خوشه‌ بندی درختان خرما که به گویش محلی به آن "مَچ بَند" نام دارد، خوشه‌ های اضافی این نخل‌ ها حذف و خوشه ‌های دارای دانه‌ های درشت به وسیله طناب‌ های بافته شده از الیاف نخل به تنه درخت بسته می ‌شود.

وی بیان داشت: در هر درخت خرما، 10 تا 12 خوشه برای محصول دهی بهتر آرایش و خوشه‌ های اضافی قطع و برای خوراک دام‌ ها استفاده می‌ شود.

وی گفت: در شهرستان نیکشهر، شش هزار و 250 هکتار نخلستان وجود دارد که بیش از 60 رقم خرما از این نخلستان‌ ها تولید می‌ شود.

مدیر جهاد کشاورزی خاش افزود: پیش‌ بینی می ‌شود، امسال از نخلستان ‌های نیکشهر بیش از 30 هزار تن انواع خرما برداشت و به بازارهای داخل و خارج از کشور صادر شود.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون خدمات مشترکان و درآمد آبفای سیستان و بلوچستان گفت: ضریب تعرفه محاسبه آب شور در استان پایین ترین رقم در کشور را داراست.

                 

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام مهرپرور در خصوص ابراز گلایه برخی از مشترکان به دلیل افزایش صورت حساب ها نسبت به گذشته اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو در سراسر کشور برای محاسبه آب شور ضریب نیم و به منظور محاسبه تعرفه آب شیرین ضریب یک ممیز شصت و شش تعریف شده است.

وی گفت: افزایش صورت حساب برخی از مشترکان به دلیل افزایش تعرفه آب نبوده بلکه به دلیل مصرف بی رویه آب توسط مشترکان خانگی و تجاری است.

وی افزود: تعرفه محاسبه آب با مصرف مشترکان ارتباط مستقیم دارد و بر اساس مصرف به صورت پلکانی برآورد می شود که طبعا به دلیل افزایش نرخ آب در طبقات پر مصرف تعرفه ها، مبلغ صورتحساب قابل ملاحظه خواهد بود.

معاون خدمات مشترکان و درآمد آبفای سیستان و بلوچستان مصارف غیر خانگی را نیز بر اساس ظرفیت قرار دادی و تعیین شده عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به نوع کاربری و مصرف میزان آب بها متفاوت بوده و در صورت مصرف بیش از ظرفیت تعیین شده، میزان آب بها برابر تعرفه آب آزاد محاسبه می شود.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فهرست پذیرفته شدگان آزمون قراردادی به پیمانی مورخ26/12/1390

برای مشاهده نتایج آزمون تبدیل وضعیت قرارداری به پیمانی دستگاه های اجرایی استان سیستان وبلوچستان در 48 صفحه pdf بر روی لینک زیر کلیک نمایید

http://www.sbportal.ir/tmaossb-fa.html

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

لندن - همزمان با جشن های پرزرق و برق سالگرد سلطنت ملكه انگلیس، صدها نفر از جمهوری خواهان و مخالفان نظام سلطنتی در مركز شهر لندن تجمع كردند.

1391/03/14 - 02:17

امروز نقطه اوج جشن های چهار روزه به مناسبت شصتمین سالگرد آغاز سلطنت الیزابت دوم ملكه انگلیس بود كه طی آن ملكه و اعضای خانواده سلطنتی سوار بر یك قایق گران قیمت به همراه هزار شناور دیگر بر روی رودخانه 'تیمز' رژه رفتند.

همزمان با این رژه، صدها نفر از مخالفان نظام سلطنتی در نزدیكی پل موسوم به 'تاور بریج' در مركز لندن تجمع كردند و خواستار تغییر نظام سیاسی انگلیس از سلطنتی به جمهوری شدند.

آنان پلاكاردهای متعددی در اعتراض به نظام سلطنتی و برگزاری جشن های پر زرق و برق در دست داشتند كه بر روی برخی از آنها نوشته شده بود: ما شهروند هستیم نه رعیت، دموكراسی به جای نظام سلطنتی، قدرت را به مردم واگذار كنید، نظام سلطنتی باید به تاریخ سپرده شود، انگلیس سزاوار وضعیت بهتری است و ...

شركت كنندگان در این تجمع همچنین در شعارهای خود خواستار واگذاری همه قدرت ها به رای دهندگان و همچنین تهیه قانون اساسی جدیدی برای انگلیس شدند.

صدها نفر از طرفداران نظام جمهوری از نقاط مختلف انگلیس، ولز و اسكاتلند برای شركت در این تجمع اعتراضی به لندن آمده بودند كه بسیاری از آنها به دلیل حاكم بودن تدابیر شدید امنیتی در اطراف رودخانه تیمز و با ممانعت پلیس، نتوانستند خود را به 'تاور بریج' برسانند.

'گراهام اسمیت' مدیر اجرایی سازمان مدنی ضدسلطنت انگلیس موسوم به 'جمهوری' طی سخنانی در این تجمع گفت: ما به این دلیل این تجمع را همزمان با رژه قایق های سلطنتی بر روی رودخانه تیمز، برگزار می كنیم كه مردم بیش از گذشته با جنبش جمهوری خواهی در انگلیس آشنا شوند.

وی افزود: ما مخالف تفویض موروثی امتیازات و قدرت سیاسی به خانواده سلطنتی هستیم. ما پیام روشنی برای میلیون ها نفر از مردمی كه مخالف نظام سلطنتی هستند می فرستیم تا از جنبش جمهوری خواهی حمایت كنند.

وی تاكید كرد: بر خلاف تبلیغات گسترده رسانه ها، همه مردم علاقه ای به نظام سلطنتی ندارند. در واقع این نظام در راستای منافع یك گروه اقلیت است.

'ما خواستار برچیده شدن نظام سلطنتی هستیم و تا رسیدن به این هدف به تلاش های خود ادامه خواهیم داد.'

به گزارش خبرنگار ایرنا در جریان برگزاری این تجمع، تعدادی از طرفداران ملكه كه برای تماشای رژه سلطنتی در كنار رودخانه تیمز حضور داشتند اقدام به سردادن شعار علیه جمهوری خواهان كردند.

امروز دهها هزار نفر از جمله تعداد زیادی از دانش آموزان و نظامیان برای تماشای رژه سلطنتی در سواحل رودخانه تیمز در مركز لندن حضور داشتند و شبكه های تلویزیونی انگلیس نیز از نخستین ساعات صبح امروز تقریبا همه برنامه های خود را به این رویداد اختصاص داده و مردم را برای حضور در سواحل رودخانه تیمز ترغیب می كردند.

جشن های چهار روزه سالگرد سلطنت ملكه انگلیس كه طی ماه های گذشته با تبلیغات گسترده ای در حال آماده سازی بوده، میلیون ها پوند برای مالیات دهندگان انگلیسی هزینه دارد.

پلیس لندن برای تامین امنیت این مراسم از 18 ماه پیش در حال برنامه ریزی بوده و شش هزار نیروی اضافی را برای تامین امنیت جشن سالگرد سلطنت ملكه انگلیس به خدمت گرفته است.

همچنین هفت هزار نیروی امنیتی از دیگر بخش ها در روز یكشنبه در حاشیه رودخانه 'تیمز' مستقر بودند تا مانع از ایجاد اختلال در جشن های سلطنتی شوند.

امروز تقریبا تمام خیابان های مركزی شهر لندن كه به رودخانه 'تیمز' منتهی می شوند و همچنین همه پل های برفراز این رودخانه مسدود بود و واحدهای ویژه مبارزه با تروریسم و خنثی سازی بمب در مسیر هفت مایلی عبور شناورهای سلطنتی حضور داشتند.

سازمان مدنی 'جمهوری' پیشتر در بیانیه ای اعلام كرده بود: خاندان سلطنتی انگلیس در طول حیات خود مصون از هرگونه انتقاد جدی بوده اند و تظاهرات اعتراضی ما گوشه ای از احساسات جمهوری خواهانه و ضدسلطنتی موجود در جامعه امروز انگلیس را به نماش می گذارد.

'نظام موروثی یك توهین به همه ارزش های دموكراتیكی است كه كشور ما در گذشته برای آنها مبارزه كرده است. جشن های شصتمین سالگرد آغاز سلطنت ملكه انگلیس در واقع بزرگداشت همه آن چیزهایی است كه ما به عنوان جمهوری خواهان بشدت با آنها مخالف هستیم.'

بیانیه تاكید كرده است: 'ما خواستار این هستیم كه رییس رسمی كشور فردی پاسخگو به مردم و قابل بازخواست و عزل باشد در حالی كه ملكه انگلیس طی شش دهه گذشته این سمت را در اختیار داشته و هیچ كس هم نمی تواند او را عزل كند.'

صرف هزینه های میلیونی برای جشن های سلطنتی در حالی صورت می گیرد كه اقتصاد انگلیس در دوره ركود به سر می برد و بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر از نیروی كار این كشور نیز بیكار هستند.

همچنین اتحادیه های صنفی و كارگری انگلیس بشدت نسبت به سیاست های ریاضت اقتصادی و كاهش بودجه های رفاهی و خدماتی كه به گفته آنها بیشترین تاثیر منفی را بر زندگی خانواده های كم درآمد داشته است، اعتراض دارند.

برخی از كارشناسان اقتصادی نیز هشدار داده اند كه یك روز تعطیلی اضافی به مناسبت جشن های سالگرد سلطنت ملكه انگلیس می تواند روند خروج اقتصاد این كشور از دوره ركود را طولانی تر كند.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روستای گردشگری کارواندر

روستای کارواندر در سیستان و بلوچستان مابین ایرانشهر و خاش قرار دارد


نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تبلیغات در یک دوست


رکورد دار ها | گرانترین عطر دنیا یک شیشه عطر به قیمت 215 هزار دلار آمریکا، گرانقیمت ترین عطر دنیا لقب گرفت.
 

یک شیشه عطر به قیمت 215 هزار دلار آمریکا، گرانقیمت ترین عطر دنیا لقب گرفت. مدلی از عطر امپریال مجستی(Imperial Majesty) که در یک ظرف بلوری 500 میلی لیتری از کریستال باکارا قرار دارد و با یک الماس پنج قیراطی در یک حلقه طلای 18 قیراطی تزئین شده است، در تعداد محدودی ارائه شد.


این عطر که توسط شرکت انگلیسی Clive Christian تولید شده است، توسط رکوردهای جهانی گینس به عنوان گرانترین عطر جهان نامیده شده است .


تنها ده شیشه از این عطر منحصر به فرد تولید شده است.

برای فروشگاه هایی که قدرت خرید این گونه عطر را ندارند، مدل ارزانتری از آن که شامل ترکیباتی از وانیل تاهیتی و صندل هندی است به قیمت 2350 دلار برای هر انس ارائه شده است

 

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

موزه لوور، آکروپولیس، اورسی، مادام توسو، آرمیتاژ و متروپولیتین پربازدید‌ترین و مشهور‌ترین موزه‌های جهان هستند.

 

موزه «آکروپولیس» بزرگترین موزه یونان و یکی از مهمترین موزه‌های جهان در رابطه با آثار مربوط به تمدن یونان باستان است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، موزه آکروپولیس بخش بزرگی از گنجینه و آثار باستانی مرتبط با اکتشافات مجموعه تاریخی آکروپولیس را در خود جای داده است.

 

 

 

 

 

 

موزه جدید آکروپولیس در سال ۲۰۰۹ میلادی افتتاح شد ،این موزه در ۴۰۰ متری موزه قدیم قرار دارد.

* اورسی مهمترین موزه نقاشی و مجسمه‌سازی جهان

موزه اورسی از معروف‌ترین موزه‌های پاریس و یکی از موزه‌های مهم نقاشی و مجسمه‌سازی جهان است، بنای این موزه در ساحل چپ رود سن و محل قبلی ایستگاه قطار پاریس است . این موزه محل نگهداری آثار هنری فرانسه بین سال‌های ۱۸۴۸ تا ۱۹۱۴ بوده آثار موجود در این موزه شامل نقاشی، مجسمه، عکس و مبلمان است.

 

 

 

 

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

متن سوگندنامه نمایندگان به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

"من در برابر قرآن مجید به خدای قادر و متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌نمایم که پاسدار حریم اسلام، نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم، ودیعه‌ای را که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی دفاع کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهارنظرها، استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنها را مد نظر داشته باشم".

نمایندگان اقلیت‌های دینی نیز این سوگند را با ذکر کتاب آسمانی خود یاد کردند.

بر اساس اصل 67 قانون اساسی نمایندگانی که در جلسه نخست شرکت ندارند، باید در اولین جلسه‌ای که حضور پیدا می‌کنند، مراسم سوگند را به جای آورند.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


تیمی از پزشکان هندی توانستند ماهی زنده‌ای را از ریه یک پسر ۱۲ ساله بیرون آورند.

 این پسر به همراه دوستانش و برای شناکردن به یک رودخانه محلی رفته بودند که ناخودآگاه ماهی را بلعید.

پزشکان هندی در این جراحی نادر توانستند این ماهی 9 سانتیمتری را از ریه پسر بیرون آورند و جان او را نجات دهند.

پزشکان گفتند: «آنیل» پس از بلعیدن این ماهی احساس تنگی نفس کرد. به طوری که پایین‌تر از حد معمول در هر دقیقه نفس می‌کشید همین امر باعث شد از ریه او عکسبرداری شود. بررسی تصویر گرفته شده، نشان دهنده وجود یک شی خارجی در ریه این پسر بود.

به به نقل از پایگاه اینترنتی ایندین تایمز، پزشک جراح پس از اتمام این جراحی موفقیت‌آمیز 45 دقیقه‌ای اعلام کردند که پیش از این نیز مواردی از بلعیدن پلاستیک داشته‌ایم اما این مورد در نوع خود منحصر بوده است.
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

              
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کارشناس بهداشت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با اشاره به این‌که استعمال قليان روند پیری را سرعت مي‌بخشد، گفت: مصرف‌کنندگان مواد دخانی حدود 25 سال کمتر از افراد سالم عمر 

می‌کنند.

 

"مریم همت‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه آذربایجان‌غربی، با اشاره به این‌که ریه بیشتر عضو درگير و در معرض خطرات استعمال مواد دخاني و قلیان است، افزود: استعمال مواد دخانی سبب بروز بسیاری از انواع سرطان‌ها و اختلالات روانی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که مصرف قلیان زمینه‌ساز اعتیاد در جوانان است، ادامه داد: این افراد با مصرف دخانیات از جمله سیگار و قلیان حاوي ماده اعتيادآور نیکوتین وابستگی شدید جسمی و روحی را ايجاد و آمادگی برای تجربه مصرف مواد مخدر را نيز در آنها ایجاد می‌‌كند.

کارشناس بهداشت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه افزود: مصرف قلیان آثار مخرب‌تری نسبت به سیگار دارد و آثار مخرب قلیان بر بدن، به لحاظ حجم دود فراوان چندين برابر سیگار است.

همت‌زاده با اشاره به استفاده چندين‌باره از قلیان و اين‌كه افراد متفاوتی از یک قلیان استفاده می‌کنند، گفت: زمینه انتقال بسیاری از بیماری‌های عفونی از جمله انواع تب‌خال براثر استفاده از قليان وجود دارد.

وي در پاسخ به این پرسش که آیا دود قليان چون از آب عبورمي‌كند ضرر كمتري از سيگار دارد، يادآور شد: آب فقط بخش اندكي از حرارت، گرما و دود ناشي از مواد دخاني قليان را مي‌گيرد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دكتر'نزارعلی مولایی' روز یكشنبه به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات افزود: دستگاه های مختلف بدن از دود سیگار دچار آسیب می شوند اما بیشترین آسیب وارده مربوط به ریه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، وی گفت: 80 درصد موارد بیماری های انسدادی مزمن ریه با استعمال دخانیات ارتباط مستقیم دارد.

این فوق تخصص ریه با بیان اینكه تعداد نخ های استفاده شده سیگار با احتمال ابتلا به سرطان ریه ارتباط مستقیم دارد اظهار داشت: احتمال ابتلا به سرطان ریه با افزوده شدن هر نخ سیگار افزایش می یابد.

وی افزود: افزایش احتمال ابتلا به عفونت های ریوی، سل ریوی، تنگی عروق قلبی و مغزی، سرطان های حنجره، دهان و مثانه از جمله مضرات ناشی از استعمال سیگار است.

مولایی گفت: اگر چه نیكوتین موجود در دود سیگار اعتیاد آور است اما با مداخلات دارویی و انجام مشاوره رفتاری امكان ترك آن وجود دارد بر همین اصل افراد سیگاری كه خواستار ترك هستند نباید فراموش كنند كه خواستن توانستن است.

چهار تا دهم خردادماه با عنوان هفته ملی بدون دخانیات نامگذاری شده است.
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دریا کوچک چابهار

اسکله چابهار

'مسعود محمدزاده' افزود: تكمیل و بهره برداری این طرح ها در مجموع به بیش از 12 هزار و 298 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی این طرح ها را شامل 'توسعه بندرشهیدبهشتی' ، 'سالن ورزشی دو هزار نفری' ، 'راه آهن چابهار - زاهدان به طول 650 كیلومتر'، 'شبكه آبیاری - زهكشی سد زیردان' و 'تكمیل شبكه فاضلاب شهر چابهار' عنوان كرد.

وی همچنین اظهارداشت: مجموعا 38 طرح مختلف در سیستان و بلوچستان به عنوان طرح های مهر ماندگار تعیین شده است.

محمدزاده گفت: این طرح ها كه تاكنون بطور متوسط 55 درصد پیشرفت فیزیكی داشته اند، با تخصیص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار، تكمیل و بهره برداری خواهند شد.

به گفته او، مجموعه طرح های مهر ماندگار در سراسر كشور با اعتبارات خاص و برنامه ریزی زمان بندی شده می بایست حداكثر تا اردیبهشت ماه سال 1392 به بهره برداری برسند.
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

چابهار

اسکله چابهار

سواحل چابهار

دریا کوچک چابهار

اسکله چابهار

 

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


ابطال بیش از ۱۳۰۰ کارت سوخت موتور سیکلت در اصفهان

  همه دارندگان کارت‌های هوشمند سوخت خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت به منظور تثبیت مشخصات کارت و محاسبه باقیمانده و حفظ آن در کارت‌های هوشمند سوخت، لازم است تا بیست و پنجم خرداد امسال با مراجعه به یکی از جایگاه‌های سوخت کشور، حداقل نسبت به یک نوبت سوخت گیری اقدام کنند. به گزارش ايسنا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران طي اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام دارندگان کارت هوشمند سوخت از دوم تا بیست و پنجم خرداد امسال حداقل یک بار سوخت گیری کنند. در ادامه اين اطلاعيه آمده است كه همه دارندگان کارت‌های هوشمند سوخت خودروهای

سواری شخصی و موتورسیکلت به منظور تثبیت مشخصات کارت و محاسبه باقیمانده و حفظ آن در کارت‌های هوشمند سوخت، لازم است تا بیست و پنجم خرداد امسال با مراجعه به یکی از جایگاه‌های سوخت کشور، حداقل نسبت به یک نوبت سوخت گیری اقدام کنند.

شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي هشدار داده است كه در صورت عدم سوخت گیری در مدت زمان مشخص شده ، سهمیه کارت سوخت به طور کامل حفظ نخواهد شد.

دارندگان کارت هوشمند سوخت برای آگاهی بیشتر می‌توانند با سامانه پاسخگویی 09627 شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تماس بگیرند.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش زاهدان فردا مولانا عبدالحمید ؛ امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد جامع مکی زاهدان گفت : شرایط امروز جهان ، شرایط حساسی است. دشمنان اسلام که از اسلام گرایی ، اسلام خواهی و جنبشهای اسلامی در هراس بودند و می خواستند چراغ اسلام را خاموش کرده و اسلام را از بین ببرند ، در رسیدن به مقاصدشان ناکام مانده اند. در گذشته که آمریکا و شوروی به عنوان دو قدرت جهانی با هم در جدال بودند ، از مسلمانان در جهاد علیه یکدیگر استفاده می کردند. در زمان حضور شوروی در افغانستان و اشغال این کشور آمریکائیها مجاهدین را علیه شوروی یاری کردند.و تشویق می کردند که باید جهاد کنید زیرا اسلام در خطر است. و در زمانی دیگر که کشوری از سوی آمریکا مورد تهاجم قرار می گرفت کمونیستها هم از اسلام استفاده کرده و مسلمانان را در جهت اهداف و مقاصد خود تشویق به جنگ می کردند. شرق و غرب همیشه از اسلام استفاده ابزاری کرده اند .

مولانا عبدالحمید گفت : پس از افول شوروی و فروپاشی آن ، بیشترین هزینه ها برای خارج کردن اسلام از صحنه صرف شده است.  اما خوشبختانه با آغاز خیزشهای اسلامی در کشورهای مختلف و موج اسلام گرایی توطئه های آنها برای از بین بردن اسلام نقش بر آب شدو گاهی اوقات فردی برای خاموش کردن آتشی بزرگ بر روی آن آب می ریزد اما شعله های آتش بزرگتر می شود. دشمنی شرق و غرب با اسلام ، مسلمانان را نسبت به هویت اسلامیشان حساس کرده است و با وجود میلیاردها هزینه ای که برای از بین بردن اسلام شده است موج اسلام گرایی اکنون بسیار فراگیر شده است. اسلام علیه دیکتاتوری ، خودکامگی و استبداد به پا خواسته و زیر پرچم آزادی برای رهایی ملتها قیام کرده است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان اظهار داشت : اسلام مدافع آزادی و مخالف سرسخت استبداد و خودکامگی است.  اسلام آزادی بدون افراط و تفریط و حقوق بشر و حتی حقوق حیوانات را بهتر از هر اندیشه دیگری به رسمیت می شناسد و ترویج می دهد.  و اکنون که دشمنان اسلام در تلاش هستند که میان مسلمانان درگیری و جنگ راه بیاندازند. بزرگترین چیزی که مایه امیدواری آنهاست این است که از مسئله شیعه و سنی و اقوام برای ایجاد اختلاف و جنگ میان مسلمانان بهره برداری کنند.  می خواهند اقوام مختلف را با یکدیگر درگیر کرده و میان آنها دشمنی ایجاد کنند. تحریک مسلمانان بر سر اختلافات ارضی ، اختلافات مذهبی  و درگیریهای منطقه در این راستا برنامه ریزی و اجرا می شوند. به شیعیان می گویند که شما از سوی اهل سنت در خطر هستید و به اهل سنت می گویند که شیعیان بزرگترین خطر برای شما هستند. و آثار این سیاست تفرقه افکنی امروز در میان مسلمانان دیده می شود. حتی خیزشهای اخیر اسلامی که برای آزادی صورت گرفتند رنگ مذهبی پیدا کرده اند و اگر به سوی مذهبی شدن پیش بروند با چالش مواجه خواهند شد. در ایران نیز دشمن تلاش کند تا از مسایل مذهبی به سود خود بهره برداری کند . شیعه را به گونه ای علیه سنی و سنی را علیه شیعه تحریک می کند. فردا آمریکا نیز مستقیما وارد صحنه خواهد شد. زیرا منافع زیادی در این منطقه دارد. و متاسفانه افراطیون شیعه و سنی به این مسایل دامن زده و آب به آسیاب دشمن می ریزند. من به مردم ، مسئولین کشوری و منطقه ای و مدیران مناطق سنی نشین و حتی علما و مراجع هشدار می دهم که نباید به گونه ای عمل کنیم که دشمن بتواند مقاصد خود را از طریق ما دنبال کرده و به پیش ببرد. گاهی اوقات ما  می شنویم که برخی از مراجع محترم نسبت به خطر وهابیت هشدار می دهند و ما از این گزارشهای غلط واقعا حیرت زده می شویم. بزرگترین ضربه ای که به نظام و انقلاب وارد می شود از اینگونه دروغها و گزارشهای غلطی است که به مراجع و مسئولان نظام ارایه می شود.

مولانا عبدالحمید افزود : عده ای از افراد مغرض در مناطق سنی نشین این گزارشهای ساخته و پرداخته ذهن خود را برای مسئولان و مراجع ارسال می کنند و ما از خداوند متعال می خواهیم شر اینها را از سر ما کوتاه فرمایند.  این افراد با انگیزه ایجاد اختلاف و امنیتی کردن منطقه برای اعمال فشار بیشتر بر مردم منطقه ، خطر و تهدیدی را که اساسا وجود ندارند به مسئولان و مراجع گزارش می دهند تا آنها را تحریک کرده و اختلاف ایجاد کنند. مردم و دولتمردان باید هوشیار باشند و جلوی گزارشهای کذب و غلط را بگیرند. باید جلوی سایتها و نشریات افراطی و قوم گرا که از مسیر اعتدال خارج می شوند گرفته شود. متاسفانه چنین تدبیری در استان ما وجود ندارد و با این افراطیون برخوردی صورت نگرفته است. میدان دادن به افراطیون موجب ایجاد ناامنی در منطقه می شود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به وقایع اخیر شهرستان سرباز گفت : مسایل اخیر سرباز و دستگیری عده ای از علمای این منطقه موجب نگرانی مردم شده است و حدود یکصد تن از علما نامه ای را برای برخی از مسئولین نوشته و درخواست کرده اند که این مسایل با دقت بیشتری مورد بررسی قرار بگیرند تا خون هیچکس پایمال نشود.  قاتل مرحوم مولوی جنگی زهی که از علمای منطقه بوده و به شهادت رسیده اند ، هر کسی که باشد باید دستگیر شده و به مجازات شرعی و قانونی برسد. اما  تا زمانیکه موردی به اثبات نرسیده است نباید با سوء ظن و دستگیری برخی از علما موجبات نگرانی مردم را فراهم کرد.  جریانی که اخیرا در سرباز بوجود آمد نشان داد که احساسات مردم جریحه دار شده است و باید مسئولین قضایی ، امنیتی و سیاسی بیشتر تدبیر کنند. و با تبعیض ، نابرابری و بیعدالتی از جانب هر کسی که باشد برخورد کنند. مجازات عامل یا عوامل جنایت نباید به گونه ای باشد که موجب بروز مشکلات بزرگتری در منطقه شود. تا زمینه سوء استفاده دشمن از این مسایل فراهم نشود. زمانیکه فردی به قتل می رسد حتی اگر مخالف دولت هم باشد ، دولت موظف است عادلانه موضوع را بررسی و قاتل را مجازات کند و نباید تبعیضی در اجرای عدالت وجود داشته باشد. در بسیاری از موارد افرادی به قتل رسیده اند و با گذشت سالها قاتلان آنها دستگیر نمی شوند .  و این باعث می شود تا افرادی از طرف قوم اسلحه به دست گرفته و در صدد انتقام بر می آیند و با انگیزه قصاص افراد دیگری را می کشند. در حالیکه این وظیفه دولت است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه گفت :  کسانی که از بیت المال برای اجرای عدالت ، برابری و برادری حقوق می گیرند نباید اجازه دهند مسایل بگونه ای پیش بروند که موجب بروز اختلاف قومی و طایفه ای شوند. ما نیز وظیفه خود می دانیم که نگذاریم دشمن از این مسایل سوء استفاده کند و آتش ناامنی و تفرقه در منطقه برافروخته شود. قویترین اقوام و نظامها با اختلاف دچار مشکل و ضعف می شوند . و آسیب می بینند. با هفته وحدت و همایشهای تقریب و شعار وحدت ، ما به وحدت نمی رسیم. بلکه در عمل باید وحدت اسلامی را محقق کنیم. ما می توانیم با کمترین هزینه و اندکی تدبیر ایران را به نمونه واقعی وحدت و برادری اسلامی تبدیل کنیم.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

به گزارش قدس آنلاین، مجری شبکه آی تی ان دانشگاه سیستان و بلوچستان را زیباترین دانشگاه ایران دانست و گفت: «می توانم بگویم که این دانشگاه یکی از زیباترین دانشگاه های سراسر جهان است.»

وی با بیان اینکه این دانشگاه یکی از مجهزترین دانشگاه های کشور و به عنوان دانشگاه مادر در منطقه جنوب شرق کشور شناخته شده است در مورد ویژگی های این دانشگاه گفت: «این دانشگاه دارای هیأت امنای مستقل و از نظر تشکیلاتی در ردیف دانشگاه های A قرار گرفته است، دارای 22 دانشکده و حدود 19 هزار دانشجو می باشد. در این دانشگاه 139 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 24 رشته در مقطع دکترا وجود دارد.»

مجری شبکه آی تی ان ضمن انتشار تصاویر بسیار زیبا و جذاب از بخش های مختلف این دانشگاه در پایان تأکید کرد: «می توان گفت که این دانشگاه با دانشگاه های خارج از کشور قابل مقایسه است.»

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سهراب سپهری

دود می خیزد ز خلوتگاه من .
کس خبر کی یابد از ویرانه ام ؟
بـا درون سـوخـتـه دارم سـخـن .
کی به پایان می رسد افسانه ام ؟
دسـت از دامـان شـب بـرداشـتـم
تـا بـیـاویـزم بـه گـیـسـوی سـحـر .
خویش را از ساحل افکندم در آب ،
لـیـک از ژرفـای دریـا بـی خـبـر .
بـر تـن دیـوارها طـرح شـکـسـت .
کس دگر رنگی در این سامان ندید .
چشم می دوزد خیال روز و شب
از درون دل بــه تـصـویـر امـیــد .
تـا بـدیـن مـنـزل نـهـادم پـای مــن
از درای کــاروان بـگـسـسـتـه ام .
گرچه می سوزم از این آتش به جان ،
لیک بر ایـن سـوخـتـن دل بـسـتـه ام .
تـیـرگـی پـا مـی کـشـد از بــام هــا :
صبح می خـنـدد هـنـوز از خـلـوتـم .
بـــا درون سـوخــتــه دارم ســخــن .

اشعار سهراب سپهری

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

پیرمرد و پسرش
پیرمردی تنها در مینه سوتا زندگی می کرد . او می خواست مزرعه سیب زمینی اش راشخم بزند اما این کار خیلی سختی بود .تنها پسرش که می توانست به او
کمک کند در زندان بود پیرمرد نامه ای برای پسرش نوشت و وضعیت را برای او توضیح داد
پسرعزیزم من حال خوشی ندارم چون امسال نخواهم توانست سیب زمینی بکارم من نمی خواهم این مزرعه را از دست بدهم، چون مادرت همیشه زمان کاشت محصول را دوست داشت. من برای کار مزرعه خیلی پیر شده ام. اگر تو اینجا بودی تمام مشکلات من حل می شد

من می دانم که اگر تو اینجا بودی مزرعه را برای من شخم می زدی

دوستدار تو پدر

پیرمرد این تلگراف را دریافت کرد
پدر, به خاطر خدا مزرعه را شخم نزن , من آنجا اسلحه پنهان کرده ام
۴ صبح فردا ۱۲ نفر از ماموران Fbi و افسران پلیس محلی دیده شدند , و تمام مزرعه را شخم زدند بدون اینکه اسلحه ای پیدا کنند
پیرمرد بهت زده نامه دیگری به پسرش نوشت و به او گفت که چه اتفاقی افتاده و می خواهد چه کند ؟
پسرش پاسخ داد : پدر برو و
سیب زمینی هایت را بکار، این بهترین کاری بود که از اینجا می توانستم برایت انجام بدهم

هیچ مانعی در دنیا وجود ندارد . اگر شما از اعماق قلبتان تصمیم به انجام کاری بگیرید می توانید آن را انجام بدهید
مانع ذهن است . نه اینکه شما یا یک فرد کجا هستید

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رییس بیمارستان امام علی (ع) چابهار گفت: با راه اندازی دو بخش ویژه بستری و مراقبت از زنان، ارایه خدمات درمانی به بانوان در این بیمارستان توسعه می یابد.

ارایه خدمات درمانی به زنان در بیمارستان چابهار توسعه می یابد

دكتر 'تكتم صابری' روز جمعه در گزارشی به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: بخش مراقبت های پس از زایمان با اعتبار 600 میلیون ریال در این بیمارستان آماده بهره برداری شده است.

وی بیان كرد: روزانه 25 تا 30 تولد در بیمارستان امام علی (ع) چابهار انجام می گیرد كه تاكنون موارد زایمانی در بخش زنان بستری می شدند.

وی اضافه كرد: با راه اندازی بخش مراقبت های پس از زایمان در بیمارستان چابهار موارد زایمانی از بخش مجزا بهره مند خواهند شد.

وی اظهار داشت: بخش مراقبت های پس از زایمان بیمارستان چابهار دارای 14 تخت است و پس از اتمام تعمیرات و بازسازی فضای زایشگاه راه اندازی خواهد شد.

رییس بیمارستان امام علی (ع) چابهار از بازسازی و بهره برداری از بخش 32 تختخوابی زنان این بیمارستان خبر دارد و گفت: برای بهره برداری و تجهیز این بخش یك میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


زاهدان – رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی- درمانی زاهدان گفت: سهم این دانشگاه از طرح ملی مهر ماندگار 9 طرح است كه در اوایل سال 92 و تا پایان دولت دهم به بهره برداری خواهند رسید.

دانشگاه علوم پزشكی زاهدان 9 طرح مهر ماندگار دارد

'منصور شكیبا' روز پنجشنبه اظهار داشت: با بهره برداری از 9 طرح مهر ماندگار این دانشگاه سه بیمارستان، سه مركز بهداشتی- درمانی و بخش مرجع درمان سوختگی استان به مجموعه امكانات و فضاهای درمانی سیستان و بلوچستان اضافه می شود.

وی بیان كرد: بخش سوختگی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان، خوابگاه 500 نفره دانشجویی، دو بیمارستان 32 تختخوابی در سیب و سوران و میرجاوه و بیمارستان 64 تختخوابی نیكشهر از جمله طرحهای مهر ماندگار این دانشگاه هستند.

وی پردیس دانشگاه علوم پزشكی ایرانشهر، سه مركز درمانی شبانه روزی در مهرستان، گلمورتی و فنوج را از دیگر طرحهای مهر ماندگار این دانشگاه برشمرد.

شكیبا گفت: طرحهای مهر ماندگار دانشگاه علوم پزشكی زاهدان كه هر كدام پیشرفت اجرایی قابل قبولی دارند، مصوبات سه دور سفر رییس جمهوری به سیستان و بلوچستان هستند.

وی افزود: برای ساخت و بهره برداری از 9 طرح مهر ماندگار این دانشگاه 392 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده كه تاكنون 240 میلیارد ریال از آن تخصیص یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشكی زاهدان با اشاره به ساخت دو بیمارستان میرجاوه و سیب و سوران از طرحهای مهر ماندگار این دانشگاه گفت: با توجه به اینكه برای ساخت و بهره برداری از این بیمارستان ها 34 ماه زمان نیاز است، تلاش خواهیم كرد در مدت زمان باقی مانده تا پایان دولت دهم ساخت و ساز اصلی آنها به پایان برسد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀



نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

استان سیستان وبلوچستان با ۱۸۷۵۰۲ کیلو متر مساحت اولین استان پهناور کشور است که از شمال به استان خراسان جنوبی، از مشرق در مرزی به طول ۱۸۰۰ کیلومتر با کشورهای افغانستان و پاکستان از مغرب به استان های کرمان و هرمزگان و از جنوب با ۳۰۰ کیلومتر نوار ساحلی به دریای عمان محدود می شود.با توجه به نزدیکی استان به مدار راس السرطان اقلیم خشک برآن حاکم می باشد.در گستره ی این استان عوارض گوناگونی مانند کوهستان،دشت،جلگه ومناطق  نسبتا پست وهموار مشاهده میشود.


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مساحت: شهرستان نیکشهر حدود ۲۳۹۳۰ کیلومترمربع مساحت دارد و حدود ۱/۴۵درصد از مساحت کل کشور را شامل مى‏شود.

جمعیت: جمعیت آن بر اساس آخرین سرشمارى ۱۴۸۹۰۱ نفر و تراکم نسبى آن ۷/۲نفر در هر کیلومترمربع است.

حدود: این شهرستان از شمال به شهرستان ایرانشهر، از جنوب به شهرستان چابهار، از غرب به استان کرمان، از شرق به شهرستان سرباز محدود مى‏شود.

مرکز شهرستان:  مرکز شهرستان نیکشهر شهر نیکشهر است که ارتفاع آن از سطح دریا ۵۱۰ متر مى‏باشد. در ۶۰ درجه و۱۳دقیقه طول شرقى و ۲۶ درجه و۱۴ دقیقه عرض شمالى واقع است. فاصله زمینى آن تا مرکز استان ۶۵۳ کیلومتر و تا تهران ۱۹۴۲ کیلومتر است و فاصله هوایى آن تا تهران ۱۳۴۶ کیلومتر مى‏باشد.

رودهاى مهم: کاجو – نیکشهر(کهیر)- فنوج

آب و هوا: آب و هواى شهرستان نیکشهر در تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل است و بادهاى باران‏ آور موسمى در فصل تابستان و بادهاى باران ‏آور غربى (مدیترانه‏ اى) در فصل زمستان در این منطقه موجب ریزش پراکنده باران مى‏شوند. درجه حرارت متوسط شهر نیکشهر در سال ۱۳۷۵ و میزان بارندگى سالیانه آن به ترتیب ۲۳/۵درجه و ۱۰۳/۵میلى‏متر بوده است.

تقسیمات کشورى: شهرستان نیکشهر داراى ۳ شهر (نیکشهر – قَصْرْقَنْد – فَنوجْ) و ۵ بخش (مرکزى – بنت – لاشار – فنوج – قصرقند) و ۱۶ دهستان است .

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


مساحت: ایرانشهر در قسمت مرکزى بلوچستان حدود۱۶۰۰۰کیلومترمربع مساحت دارد .

 

جمعیت: جمعیت آن براساس آخرین سرشمارى۱۹۴۵۹۶ نفر است .
حدود: این شهرستان از شمال به شهرستانهاى خاش و زاهدان، از جنوب به شهرستان نیکشهر، از شرق به شهرستانهای سربازو سراوان و از غرب به استان کرمان محدود مى‏شود.
مرکز شهرستان: شهر ایرانشهر مرکز شهرستان است که از سال ۱۳۱۴ ه.ش به ایرانشهرتغییر نام داده و ارتفاع آن از سطح دریا ۵۹۱ متر مى‏باشد و در – ْ۶۰ طول شرقىو ْ۲۷عرض شمالى قرار دارد. فاصله زمینى آن تا مرکز استان ۳۲۱ کیلومتر و تا تهران ۱۵۹۰ کیلومتر است، فاصله هوایى آن تا تهران ۱۲۹۲ کیلومتر مى‏باشد.
رود مهم: بَمْپور که شاخه اصلی آن ازایرندگان سرچشمه گرفته وبه رودخانه دامن هم معروف است وپس از به هم پیوستن شاخه های فرعی به سمت غرب جریان وبه دریاچه فصلی جازموریان منتهى مى‏شود.
آب و هوا: آب و هواى شهرستان ایرانشهر در تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل است و بادهاى باران آور موسمى در فصل تابستان و بادهاى باران‏ آور غربى در فصل زمستان در این منطقه موجب ریزش پراکنده باران مى‏شوند درجه حرارت متوسط ایرانشهر در سال ۱۳۷۵ و میزان بارندگى سالیانه آن به ترتیب ۲۴/۶درجه و ۱۱۹/۲میلى متر بوده است.
تقسیمات کشورى: این شهرستان داراى ۴ شهر (ایرانشهر – بمپور-دلگان –بزمان )و۴ بخش( مرکزى – بمپور – بَزْمان – دَلْگان ) است.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 5 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
 

كار برداشت انگور یاقوتی از تاكستان های ایرانشهر آغاز شد

ایرانشهر - مدیر جهاد كشاورزی ایرانشهر گفت: كار برداشت انگور یاقوتی به عنوان زودرس ترین نوع انگور كشور از تاكستان های این شهرستان شروع شد.

كار برداشت انگور یاقوتی از تاكستان های ایرانشهر آغاز شد

 طرح الگویی و ترویجی پرورش انگور یاقوتی از چهار سال قبل در 20 هكتار از زمین های شهرستان ایرانشهر برای نخستین بار اجرا شد.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی و زمین های حاصلخیز شهرستان ایرانشهر انگور یاقوتی بصورت تازه خوری برداشت می شود.

مدیرجهاد كشاورزی ایرانشهر گفت: متوسط برداشت از هر هكتار از تاكستان های این شهرستان یك تن است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود كشاورزان ایرانشهری تا پایان فصل برداشت بیش از 10 تن انگور یاقوتی را تولید و به بازارهای مصرف عرضه كنند.

پیری گفت: دو سال است كه برداشت انگور یاقوتی به صورت زودرس در شهرستان ایرانشهر از اول خرداد شروع می شود و تا اواخر همین ماه ادامه دارد.

وی افزود: انگور یاقوتی تاكستان های شهرستان ایرانشهر به دلیل نوبر بودن و نبود این محصول در دیگر نقاط كشور با استقبال خوبی در بازارهای تمام استان های كشور رو به رو می شود.

مدیرجهاد كشاورزی ایرانشهر گفت: در نظر داریم با برنامه ریزی های مناسبت سطح زیر كشت انگور یاقوتی را در این شهرستان به 20 هكتار افزایش دهیم.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نخستین كتابخانه عمومی زرآباد افتتاح شد
 
زرآباد – نخستین كتابخانه عمومی بخش زرآباد از توابع شهرستان ساحلی كنارك با حضور مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، فرماندار و مسوولان محلی افتتاح شد.
 

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
سفیر ایران در بغداد:

عراق آماده و مهیا برای برگزاری مذاكرات ایران و گروه 1+5 است

تهران- سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با تاكید بر اهمیت میزبانی بغداد از مذاكرات ایران و گروه 1+5 گفت: عراق از نظر لجستیكی، امنیتی و اجرایی برای برگزاری این مذاكرات آماده است.

1391/03/01 - 11:04

'حسن دانایی فر' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، در پاسخ به سوالی در رابطه با اهمیت میزبانی این مذاكرات از سوی دولت عراق اظهار داشت: متاسفانه برخی كشورهای خارج از عراق، با توجه به شرایط خاص این كشور، اصرار دارند كه دولت و حكومت آن توانایی و كارآمدی لازم برای میزبانی از چنین نشست هایی را ندارد .

این دیپلمات ایرانی خاطرنشان كرد: همه چیز در عراق مهیا و آماده برگزاری یك نشست فنی، دقیق و كارآمد است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق ابراز امیدواری كرد طرف غرب با رویكردی جدی و سازنده وارد مذاكرات با ایران شود تا مذاكرات بغداد تبدیل به شروعی خوب برای گفت و گوهای دو طرف باشد.

 

** دیدارهای جلیلی با مقامات عراقی

وی در پاسخ به این سوال كه دبیر شورای عالی امنیت ملی كشورمان با چند تن از مقامات عراقی دیدار و گفت و گو خواهد كرد، گفت: دیدارهایی با آقای جلال طالبانی رییس جمهوری، نوری مالكی نخست وزیر و اسامه النجیفی رییس پارلمان عراق تنظیم شده است.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , kopch.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com