کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

فرهنگی سیاسی اجتماعی


زاهدان - سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: وقوع دو زمین لرزه با فواصل كوتاه كه صبح امروز جمعه در منطقه فنوج حد فاصل شهرستانهای نیكشهر و چابهار رخ داد، خسارتی در برنداشت.

وقوع دو زلزله در جنوب سیستان و بلوچستان خسارتی نداشت

 با بررسی به عمل آمده و گزارش دستگاههای محلی هیچ خسارت و تلفات مالی و جانی از دو زمین لرزه جنوب سیستان و بلوچستان رخ نداده است.

 زمین لرزه ای به بزرگی0/4 در مقیاس امواج درونی (‌ریشتر ) صبح جمعه منطقه فنوج در سیستان و بلوچستان را لرزاند.

شبكه های لرزه نگاری وابسته به مركز لرزه نگاری كشوری موسسه ژئو فیزیك دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین لرزه را ساعت 4 و 19 دقیقه و 32 ثانیه ثبت كرده اند .

این زمین لرزه در عرض شمالی 95/26 و طول شرقی 40/59 بوقوع پیوست .

همچنین زمین لرزه ای دیگری به بزرگی 4 و 3 دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت 4 و 4 دقیقه و 3 ثانیه بامداد 23/4/91در فنوج گزارش شده است .

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 24 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
 

چابهار- كارگاه آموزشی پایش جمعیت تمساح مردابی با شركت 45 نفر از كارشناسان محیط زیست تهران و سیستان وبلوچستان با هدف نحوه سرشماری این گونه جانوری برگزارشد.

كارگاه آموزشی پایش جمعیت تمساح مردابی در چابهار برگزار شد

رییس اداره حفاظت محیط زیست چابهار روز شنبه در حاشیه كارگاه یادشده به خبرنگار ایرنا گفت: علاقه مندان محیط زیست و نیروهای اجرایی شهرستان های چابهار، سرباز و نیكشهر در این كارگاه آموزشی با روش های نوین سرشماری، علامت گذاری، پلاك كوبی و نصب میكروچیپ گونه تمساح پوزه كوتاه ایرانی آشنا شدند.

'اشرفعلی حسینی' آشنایی با حوزه پراكنش، بیولوژی، عادات زیستی، روش های مختلف سرشماری، پایش دقیق و ثبت اطلاعات زیستی تمساح مردابی را از دیگر اهداف برگزاری این كارگاه آموزشی یك روزه عنوان كرد.

وی اظهارداشت: اوایل خردادماه امسال؛ طبق آخرین سرشماری انجام شده ازسوی دفترحیات وحش و آبزیان سازمان حفاظت محیط زیست با همكاری جوامع محلی و كارشناسان محیط زیست سیستان و بلوچستان 300 عدد تمساح پوزه كوتاه ایرانی در حوضه رودخانه های سرباز، باهوكلات، كاجو و سد پیشین مشاهده و شمارش شده است.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 24 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ایرانشهر - 'مهتاب نوروزی' هنرمند سوزن دوز برجسته سیستان و بلوچستان شب گذشته در سن 78 سالگی بر اثر بیماری در بمپور درگذشت.

بانوی سوزن دوز مشهور سیستان و بلوچستان درگذشت

بخشدار بمپور از توابع شهرستان ایرانشهر روز شنبه  در این باره گفت: نوروزی اهل روستای 'قاسم آباد' این بخش است كه از بانوان سوزن دوز این منطقه به شمار می رود.

'عباس میرزاده' افزود: نوروزی یكی از قدیمی ترین هنرمندان عرصه صنایع دستی سیستان و بلوچستان است كه هنر سوزن دوزی وی شهرت ملی و جهانی دارد.

وی بیان كرد: این بانوی هنرمند، سوزن دوزی را در 15 سالگی آموخت و 63 سال با سوزن و نخ نقش های زیبا بر روی لباس های بلوچی بوجود آورد.

بخشدار بمپور گفت: نوروزی هیچگاه ازدواج نكرد و در طول دوران زندگی اش تنها عشق وی، زدن سوزن بر پارچه و خلق طرحهای زیبا برای لباس بانوان بلوچ بوده و شاگردان زیادی نیز داشته است.

وی اظهار داشت: دست آفریده های این بانوی سوزن دوز در نمایشگاههای داخل و خارج از كشور بارها به نمایش درآمده و نظر همگان را به خود جلب كرده است.

وی افزود: برخی از آثار سوزن دوزی این هنرمند برجسته در موزه 'سعد آباد' تهران در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

بخشدار بمپور گفت: مراسم خاكسپاری پیكر 'مهتاب نوروزی' صبح امروز با حضور جمعی از مسوولان محلی، هنرمندان و اقشار مختلف مردم در روستای قاسم آباد برگزار شد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 24 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

میوه سپستان از جمله میوه‌های حاره‌ای است که در منطقه ایرانشهر به صورت خودرو بوده و از ارزش دارویی بسیار زیادی برخوردار است. به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، معاون جهاد کشاورزی ایرانشهر درباره میوه سپستان اظهار داشت: این درخت همیشه سبز با شاخه‌های گسترده و با چند تنه با ارتفاع 50 متر در نواحی سواحل خلیج فارس و سیستان و بلوچستان می‌روید و میوه آن به بزرگی گیلاس است.


قوام بامری گفت: میوه سپستان علاوه بر مصرف خوراکی در درمان بیماری‌های استخوانی و آسم نیز بسیار مفید است.

وی بیان داشت: فصل برداشت محصول سپستان از اواخر خرداد ماه آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

معاون جهاد کشاورزی ایرانشهر افزود: میوه نارس سپستان برای تهیه ترشی استفاده می‌شود.

بامری ادامه داد: سپستان برای درمان دردهای استخوانی و آسم مفید شناخته شده است به طوری که مردم منطقه ایرانشهر از میوه این گیاه به دلیل خواص درمانی آن بسیار استفاده می‌کنند.

انتشار جغرافیایی درخت سپستان غیر بومی و از تیره گل گاوزبان است که در بعضی از نواحی ایران از جمله سواحل خلیج فارس و مناطقی از سیستان و بلوچستان به ویژه در شهرستان ایرانشهر رشد می‌کند.

این درخت همیشه سبز در ایرانشهر به صورت خودرو بوده و با توجه به خواص دارویی آن ضروری است تا در این زمینه برای تحقیق بیشتر و گسترش این گیاه تلاش بیشتری از سوی مسئولان مربوطه صورت پذیرد.

درخت سپستان اکنون در بیشتر خیابان‌ها، پارک‌ها و منازل شهروندان ایرانشهری وجود دارد.

شهرستان ایرانشهر با داشتن آب و هوای مناسب از جمله مناطق مستعد رشد گیاهان دارویی در سیستان و بلوچستان است به طوری که هم اکنون 50 گونه از این گیاهان در منطقه وجود دارد و مردم به ویژه روستاییان و عشایر برای درمان بعضی از بیماری‌ها از آنها استفاده می‌کنند.

درخت سپستان با نام علمی Cordia myxa، تقریباً تابدار با پوستی قهوه‌ای، شکافدار و شاخه‌های گسترده و برگ‌های سبز با چند تنه به ارتفاع بیش از پنج متر است.

میوه این درخت به بزرگی گیلاس و تخم مرغی شکل و در هنگام رسیدن زرد رنگ شده و در آخر متمایل به سیاه می‌شود.

فصل گل دهی این گیاه اواخر اسفند و فروردین ماه است که مردم منطقه از محصول نارس آن برای ترشی استفاده می‌کنند.

سپستان گیاهی درختی، با برگ‌های بدون کرک و میوه‌ای به اندازه آلوی کوچک است. در درون این میوه شیره‌ای لزج و بی مزه موجود است که کاربرد دارویی دارد.

این گیاه از خانواده گاوزبان است و در سواحل خلیج فارس، جزیره خارک، هند، چین و تایوان می‌روید.


نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 17 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وین - سوییس بار دیگر مخالفت خود را با تحریم نفت جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد.

1391/04/16 - 00:03

 به رغم اعمال فشار آمریكا و اروپا، وزارت اقتصاد سوییس تاكید كرد كه به تحریم نفتی علیه ایران نمی پیوندد.

سخنگوی وزارت امور خارجه سوییس در پاسخ به پرسش خبرگزاری رسمی این كشور تاكید كرده است كه برن به روابط خوب خود با تهران اهمیت می دهد.

سوییس واردات، فروش، خرید و حمل نفت ایران، مواد پتروشیمی و همچنین معاملات بیمه را منوط به تصمیم طرف های تجاری كرده است.

ماری اوت سخنگوی دفتر اقتصاد سوییس با بیان اینكه شركت های زیادی در سوییس با ایران معامله نفت انجام می دهند، خواستار اعلام انجام اینگونه معاملات به دفتر اقتصاد سوییس (سكو) شده است.

سوییس همچنین با تحریم بانك مركزی ایران مخالفت كرده است.

در حالیكه وزیر خارجه آمریكا و سفیر این كشور در سوییس طی ماه های گذشته به دولت این كشور فشار آورده اند به تحریم ها یكجانبه علیه ایران بپیوندد، برن به این درخواست ها نه گفته است.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 17 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

زاهدان – امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: ماه شعبان بهترین فرصت برای بهره گیری مسلمانان از بركات آن است تا خود را برای میهمانی خداوند در ماه مبارك رمضان آماده كنند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر بر آمادگی مسلمانان برای ماه رمضان تاكید كرد

 مولوی 'عبدالصمد كریم زایی' در خطبه های امروز نماز جمعه ایرانشهر افزود: مطابق با فرمایشات پیامبر اسلام (ص) هر كس در ماه شعبان روزه بگیرد، بهشت بر او واجب می شود، از این رو مسلمانان باید با عبادت خالصانه و روزه داری از گناهان دوری كنند و به استقبال ماه مبارك رمضان بشتابند.

وی ایمان، بندگی و عمل به دستورات الهی را تنها راه تقرب به پرودگار دانست و گفت: اجر و پاداش حج عمره و دیگر عبادات در ماه مبارك رمضان سه برابر ماههای دیگر است و مسلمانان باید در این ماه برای نزدیكی به خداوند، استغفار از گناهان و تهذیب روح خود از زنگار هوس بیشترین بهره را گیرند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با اشاره به فعالیت های دولت برای توسعه مراكز آموزشی و غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در تابستان گفت: اكنون همه شهرستان های سیستان و بلوچستان دارای فضای آموزشی، مساجد و حوزه های علمیه برای كسب علم و ترویج فرهنگ ناب محمدی و احكام اسلامی هستند.

مولوی كریم زایی با تاكید بر ترویج فرهنگ قرآن آموزی در جامعه، از نوجوانان و جوانان خواست با شركت در كلاس های آموزش قرآن از اوقات فراغت تابستان برای تقویت بنیه معنوی و فرهنگی خود بهره گیرند.
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 17 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بنا به اعلام دفتر ریاست جمهوری آلمان، خانم فرودستان از اول سپتامبر کار خود را آغاز خواهد کرد.

فردوس فرودستان فرزند یک مادر آلمانی و پدر ایرانی است. وی در سال ۱۹۶۰ در فرایبورگ آلمان متولد شد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در سوئيس، ایران و آلمان به پایان رساند.

فردوس فرودستان

همسر خانم فرودستان «میشائيل وسپر» از بنیان‌گذاران حزب سبزهای آلمان، وزیر مسکن و قائم مقام نخست‌وزیر اسبق ایالت مرکزی نوردراین وستفالن است.

سخنگوی ایرانی‌تبار رئیس‌جمهور آلمان در سال‌های گذشته به عنوان مجری با رادیو آلمان و شبکه تلویزیونی غرب آلمان همکاری داشته و دارای ستون ثابت در روزنامه معتبر فرانکفورتر روندشاو بوده است. او پیش از آن نیز سال‌ها به‌عنوان گزارشگر برای روزنامه‌های تاگس‌تسایتونگ و فرانکفورتر روندشاو کار کرده است.

وی در سال‌های گذشته به عنوان نویسنده، مجری و خبرنگار در رادیو تلویزیون و روزنامه‌های مختلف آلمان فعالیت کرده است.

از فرودستان که دانش‌آموخته رشته علوم قضایی و سیاسی است تاکنون کتاب‌های زیادی در زمینه مهاجرت و هم‌گرایی با جامعه میزبان (انتگراسیون) منتشر شده و در رشته‌ خبرنگاری شاگردانی از خانواده‌های مهاجران آلمانی را آموزش داده است.

پیش از این آقای آندرآس شولتسه، ضمن تصدی مسئولیت ستاد ارتباطات کاخ ریاست‌جمهوری، در مقام سخنگوی رئیس‌جمهور انجام وظیفه‌ می‌کرد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 17 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ريیس جدید سازمان حج و زیارت با ابراز خرسندی از تأثیرگزاری عمره بر دانشگاهیان، گفت: سیاست ما این است که سهمیه‌ها را هدفمند کنیم.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی ـ ريیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور ـ و معاونان او با حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی ـ ريیس سازمان حج و زیارت ـ دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، ابتدا حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی با ارائه‌ي گزارشی از عملکرد ستاد عمره در اعزام دانشگاهیان به سرزمین وحی، بر تأثیرگذاری عمره بر جوانان و استقبال آن‌ها از عمره تأکید کرد.

او همچنین خواستار اعلام هر چه سریع‌تر سهمیه‌ي عمره‌ي دانشگاهیان شد تا فعالیت‌های فرهنگی دوره‌ي بعدی زودتر آغاز شود.

حجت‌الاسلام فقیهی با تشکر از همکاری خوب مسؤولان پيشين سازمان حج و زیارت و بعثه در اعزام دانشگاهیان به سرزمین وحی، از ريیس جدید سازمان حج و زيارت خواست تا توجه ویژه‌ای به دانشگاهیان به‌عنوان قشر مرجع داشته باشد.

سپس حجت‌الاسلام موسوی ـ ريیس سازمان حج و زیارت ـ با ابراز خرسندی از تأثیرگذاری عمره بر دانشگاهیان، گفت: سیاست ما این است که سهمیه‌ها را هدفمند کنیم.

او همچنين آمادگی خود را براي حمایت از این حرکت عظیم فرهنگی اعلام کرد.
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 17 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دكتر محمد صفدري مدير كل بيمه خدمات درماني استان در جلسه 
با اجرائي شدن برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهري نسخه ( 02 ) : تعيين حق سرانه هر بيمه شده 1750 تومان جهت پرداخت به پزشكان خانواده ديده شده است .

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 17 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 اربابی نماینده ایرانشهر، نیكشهر، سرباز و دلگان

وزیر نیرو با كاهش تعرفه خانگی برق در جنوب سیستان و بلوچستان موافقت كرد

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 17 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در راستاي خدمات غير حضوري به بيمه شدگان عزيز استان تائيد نسخ دارويي در استان سيستان و بلوچستان بصورت غير حضوري انجام ميگردد و تمامي بيمه شدگان عزيز ميتوانند با مراجعه به داروخانه هاي مورد نظر در سطح استان داروي مورد نيازشان را دريافت نمايند.

در راستاي خدمات غير حضوري به بيمه شدگان عزيز استان تائيد نسخ دارويي در استان سيستان و بلوچستان بصورت غير حضوري انجام ميگردد و تمامي بيمه شدگان عزيز ميتوانند با مراجعه به داروخانه هاي مورد نظر در سطح استان داروي مورد نيازشان را دريافت نمايند. 


نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 17 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

زاهدان - مدیر جهاد كشاورزی ایرانشهر گفت: كار برداشت سیب زمینی از زمین های كشاورزی این شهرستان پایان یافت و در مجموع بیش از 9 هزار تن محصول توسط كشاورزان تولید و برداشت شد.

9 هزار تن سیب زمینی در شهرستان ایرانشهر برداشت شد

'مجتبی پیری' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیب زمینی های تولیدی در شهرستان ایرانشهر به بازارهای داخل و خارج از سیستان و بلوچستان عرضه شد.

وی اظهار داشت: ایرانشهر به لحاظ برخورداری از شرایط آب و هوایی مناسب و زمین های حاصلخیز، توانمندی كاشت سالانه دو بار سیب زمینی در سال را دارد، بطوری كه در سال زراعی 91 - 90 كشاورزان این شهرستان 300 هكتار از زمین های خود را به كشت این محصول اختصاص دادند.

مدیر جهاد كشاورزی ایرانشهر گفت: هر ساله مرحله نخست كشت سیب زمینی در این شهرستان در مهرماه و برداشت آن در دی ماه انجام می شود.

وی با بیان اینكه كشاورزان ایرانشهری مرحله دوم كشت محصول سیب زمینی را در اواخر آذرماه انجام می دهند افزود: كار برداشت این محصول نیز در اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا اوایل تیرماه ادامه دارد.

وی افزود: كار كاشت و برداشت محصول سیب زمینی در شهرستان ایرانشهر به صورت مكانیزه انجام و 65 درصد زمین های زیر كشت این محصول با سیستم های نوین، آبیاری می شود.

پیری با اشاره به اینكه متوسط برداشت سیب زمینی از زمین های كشاورزی این شهرستان 30 تن در هر هكتار است گفت: در سال زراعی 91 - 90 بیش از 25 میلیارد ریال از محل فروش محصول سیب زمینی عاید كشاورزان ایرانشهری شده است.

وی بیان كرد: 500 نفر كشاورز در شهرستان ایرانشهر به كار تولید محصول سیب زمینی اشتغال دارند
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 17 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هشدار: موج چهارمتری در راه است؛

زاهدان - كارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: لنچ داران، صیادان و صاحبان قایق های كوچك به علت وزش توفان در دریای عمان از رفتن به دریا طی سه روز آینده اجتناب كنند.

صیادان سیستان و بلوچستان از رفتن به دریا خودداری كنند

'مرتضی فرجی افزود: شرایط ناپایدار جوی هم اكنون ارتفاع موج در دریای عمان را به سه متر و 20 سانتی متر (حدود 9 پا) رسانده است.

وی با اشاره به مواج بودن دریای عمان تا سه روز آینده اظهار داشت: حداكثر ارتفاع موج در دریای عمان طی 24 ساعت آینده به چهار متر نیز می رسد.

كارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: افزایش ابر و احتمال رگبار پراكنده طی شبانه روز آینده برای ارتفاعات نواحی جنوبی استان پیش بینی می شود.

وی افزود: شهرهای شمالی و جنوبی سیستان و بلوچستان نیز طی 24 ساعت آینده شاهد كاهش وزش باد همراه با گرد و خاك و غبار محلی خواهند بود.

فرجی با اشاره به ادامه روند افزایش دمای هوای بیشتر شهرهای سیستان و بلوچستان بویژه نیمه شمالی تا پایان هفته جاری گفت: مردم شهر زاهدان روز گذشته گرمترین دمای هوا طی سالجاری را با 40 درجه بالای صفر تجربه كردند.

وی گفت: این در حالی است كه پیش بینی می شود تا اواخر هفته جاری هوای شهرهای سیستان و بلوچستان دو تا چهار درجه گرمتر شود.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 17 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بازگشت همه به سوی اوست

 (هوت شاه محمد ) بنیانگذار روستای حاجی آباد قصرقند دار فانی را وداع گفت

یکشنبه 11 تیرماه 1391 روستای حاجی آباد درغم از دست دادن مرحوم حاجی شاه محمد رییسی (هوتی)   (هوت شاه محمد )بزرگ مردمی که بنیانگذاراین روستا بود به سوگ نشسته است . مردی که نامش ذهنیتها را به 

سمت وسوی صلح وسازش می برد ،مردی که نستوه و خسته ناپذیر بود و همیشه در پی برقراری صلح آرامش وامنیت منطقه با سبک وسیاق محلی بود . چهره ای شناخته شده نه تنها در بین مردم قصرقند ،نیکشهر بلکه در تمام نقاط بلوچستان ،سرداری که در عرصه های سیاسی نیز نظرش تعیین کننده بود.

با نهایت تاسف وتالم خبر درگدشت ان مرحوم برایش طلب مغفرت از درگاه خداوند منان مسئلت داریم وبرای خانواده وخاندان بزرگ طایفه هوت ها صبرجمیل واجرجزیل آرزومندم .


نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 6 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

ایرانشهر – رییس دادگستری ایرانشهر گفت: 50 درصد پرونده های وارده به دادگستری این شهرستان طی 12 ماه گذشته به مصالحه انجامیده است.

نیمی از پرونده های دادگستری ایرانشهر به مصالحه انجامید

'محمد ظفر زارع' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت با همكاری معتمدان طوایف و قبایل، بیش از 40 نشست حل اختلاف و آشتی بین افرادی كه سالها با یكدیگر خصومت داشتند برگزار شد.

وی موضوع بیشتر پرونده های وارده طی 12 ماه گذشته به دادگستری ایرانشهر را مسایل خانوادگی عنوان و بیان كرد: حضانت، نفقه و طلاق مسایل مورد بحث پرونده های خانوادگی وارده به دادگستری این شهرستان در این مدت بودند.

رییس دادگستری ایرانشهر شاخص های امنیتی این شهرستان را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: ارتقای احساس امنیت در ایرانشهر در كنار توسعه زیرساخت های اقتصادی بویژه گاز موجب جذب شماری از سرمایه گذاران شده است.

وی بیان كرد: احساس ناامنی در ایرانشهر از بین رفته و شهروندان در آرامش بسر می برند و حتی تا نیمه شب بازار این شهر فعال است و مردم در حال تردد در خیابانها یا خرید از مغازه ها هستند.

رییس دادگستری ایرانشهر با گرامیداشت هفته قوه قضاییه گفت: در این هفته برنامه های از جمله غبارروبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی بین كاركنان و قضات دادگستری، دیدار با خانواده شهدا و فرماندار و امام جمعه پیش بینی شده است.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

خرید کردن گدا

IMG4UP

ازدواج


IMG4UP

آشیانه


IMG4UP

منبع..کاریکاتورهایی از  خدایار نارویی


نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات آذربايجان غربي گفت: كافي‌نت‌هاي آذربايجان غربي از ارائه خدمات به افراد زير 14 سال منع شدند.
به گزارش فارس، حسن كوره‌بلاغي اظهار داشت: در ارتباط با ممنوعيت اجازه ورود و استفاده از سيستم‌هاي كامپيوتري براي افراد زير 14 سال در كافي‌نت‌هاي استان تذكرات لازم به صاحبان كافي‌نت‌ها داده شده است.
وي با بيان اينكه اين اقدام در راستاي ساماندهي كافي‌نت‌هاي استان انجام گرفته است تصريح كرد: در صورت مواجهه با كافي‌نت‌هايي كه كودكان زير 14 سال در آن‌ها مشغول استفاده از كامپيوترها باشند برخورد جدي به عمل مي‌آيد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت نرخ اینترنت در ایران را نسبت به کشورهای همسایه مناسب ارزیابی کرد و گفت: طرح تخفیف 20 درصدی پهنای باند اجرا شده است و امسال کاهش نرخ اینترنت را نخواهیم داشت.
محمود خسروی با اشاره به موضوع تخفیف 20 درصدی نرخ پهنای باند اینترنت که از سال 89 مطرح شد و قرار بود این تخفیف برای تمام مشتریان عمده پهنای باند مانند ISDP و نیز شرکتهای PAP که ارائه اینترنت پرسرعت را برعهده دارند اعمال شود، اظهار داشت: این تخفیف تعرفه ای عملا برای تمامی شرکتهای ارائه دهنده اینترنت و مراکز آموزشی اجرا شده است و حتی تخفیف دومی به مراکز آموزشی و شرکتهای pap ارائه شده که در این زمینه به دلیل عدم موافقت کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات این تخفیف به احتمال زیاد لغو خواهد شد.
وی با بیان اینکه طرح تخفیف 20 درصدی برای نرخ پهنای باند در کشور در دو مرحله انجام شد که به برخی از شرکتها و مراکز آموزشی و علمی این تخفیف در دو مرحله ارائه شد، گفت: پیشنهاد ما یکسان سازی این تخفیفها بود اما تاکنون مورد موافقت قرار نگرفته و از نظر برداشت حساب در این زمینه با سازمان تنظیم مقررات به توافق نرسیده ایم.
خسروی در پاسخ به این سوال که با وجود این تخفیف همچنان نرخ اینترنت برای کاربران نهایی گران بوده و اینترنت در سبد خانوار جایی ندارد و حتی شرکتهای اینترنتی گرانی نرخ پهنای باند را دلیل این امر می دانند، اظهار داشت: نرخ اینترنت در ایران به جز ترکیه و امارات از دیگر کشورهای منطقه ارزان تر است و با وجود هزینه های بالایی که خرید پهنای باند بین الملل به همراه دارد و نیز هزینه های جاری، امسال کاهش نرخ اینترنت را نخواهیم داشت.
به گفته وی شبکه ملی اطلاعات می تواند باعث کاهش هزینه استفاده از اینترنت در کشور شود و کاربران می توانند از طریق این شبکه بسیاری از امور خود را با سرعت دسترسی بالا و هزینه های به مراتب کمتر از اینترنت فعلی انجام دهند.
به گزارش مهر، آمارهای منتشره نشان می دهد که نرخ پهنای باند اینترنت در ایران بسیار گرانتر از دیگر کشورها است و حتی شاید 11 برابر ترکیه و 20 برابر اینترنت در شهری مانند لندن باشد که کارشناسان وجود این مشکل را مربوط به هزینه ترنسمیشن – خطوط انتقال- می دانند.
شرکتهای ارائه دهنده اینترنت در کشور معتقدند که نرخ پهنای باند اینترنتی که در کشور به این شرکتها توزیع می‌شود نزدیک به دو برابر قیمت پهنای باندی است که شرکت ارتباطات زیرساخت از درگاههای بین المللی خریداری می کند.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

در ادامه مسدودسازي و عدم ارايه برخي خدمات شركت آمريكايي گوگل به ايراني‌هاT اين شركت در تصميم جديدي استفاده از يكي ديگر از خدمات خود كه پيش از اين در اختيار ايراني‌ها بود را ممنوع كرد.
به گزارش آي‌تي آناليز، تحلیلگر گوگل (Google Analytics) يك سرويس تحليل آمار بازديدكنندگان سايت‌ها است كه اخيراً از سوي گوگل براي كاربران ايراني مسدود شده است.

متن پيام گوگل در هنگام استفاده از سرويس مذكور براي كاربران ايراني به اين شرح است:
embor google.JPG
در اين متن گوگل علت اقدام خود را پيروي از تحريم‌هاي دولت آمريكا اعلام كرده است. اين نخستين بار نيست كه اين شركت اينترنتي اقدام به تحريم ارايه خدمات خود به كاربران اينترنتي كرده است.

** Google Analytics چيست؟
سیستم تحلیلگر گوگل از جمله قدرتمندترین برنامه های آنالیز کننده آمار و ترافیک بازدیدکنندگان یک وب سایت است که برای مدیران سایت ها بسیار مفید است. سرويس مذكور گزارشهائی که از ترافیک سایت شما می دهد بر مبنای الگوریتم های مناسب گوگل بسیار قوی و در نوع خود بی نظیر است.
تحلیلگر گوگل می تواند اطلاعات مربوط به آمار و نحوه بازدید از سایت را بصورت XML و یا CSV ذخیره نماید.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سرپرست پلیس فتاي استان هرمزگان از فيلترشدن 60 سايت داخلي و خارجي در رصد ماموران از 621 سایت خبر داد.

به گزارش ايسنا، سرگرد علی اکبر قرائی‌پور در تشریح اقدامات پليس فتای استان هرمزگان از ابتداي سالجاري تاكنون گفت: کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان در دو ماهه ابتدای سال جاری 444 سایت داخلی و 177 سایت خارجی را رصد و 41 سایت داخلی و 19 سایت خارجی را فیلتر كردند.
وی افزود : در حوزه مقابله با جرائم ، در این مدت 13 فقره جرم و تخلف در فضای مجازی با موضوعات مختلف به وقوع پيوست که هفت فقره آن شناسایی و کشف شد و در این رابطه هفت متهم نيز دستگیر و براي سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شده‌اند.
سرپرست پلیس فتاي استان هرمزگان خاطرنشان کرد : در اين مدت با حضور کارشناسان پلیس فتا جلساتی برگزار و به تعدادی از متصدیان کافی‌نت در بندرعباس آموزش‌های لازم را ارائه و همچنین به صورت تخصصی از 10 کافی‌نت بازدید شد.
به گزارش ايسنا، بنابراعلام پليس هرمزگان، وي مهمترین موضوعات رصد شده در فضاي مجازي در دو ماه نخست سال‌جاري را روز طبیعت، روز ملی فناوری هسته‌ای، روز جهانی کارگر، مرحله دوم هدفمندکردن یارانه‌ها، شناسایی سایت‌های فروش تجهیزات ماهواره، سایت‌های فعال در زمینه گلدکویست، شناسایی فروشندگان داروهای تقلبی و شناسایی سایتهای فیشینگ عنوان کرد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

2101sh.JPG

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور از حکم نهایی یک قاچاقچی تجهیزات ماهواره خبر داد و گفت: با حکم تعزیرات استان فرد قاچاقچی غیر از ضبط کالا 45 میلیون تومان جریمه شد.

محمد حسن سرابیان اعلام کرد: با حکم شعب تعزیرات حکومتی استان گیلان فردی که اقدام به ورود وعرضه کالای قاچاق کرده بود به پرداخت جریمه نقدی درحق صندوق دولت محکوم شد. در این پرونده کالاهای قاچاق شامل 3313 ثوب البسه خارجی به ارزش بیش از 72 میلیون تومان بود که با حکم تعزیرات فرد متخلف غیر از ضبط کالا دو برابر ارزش ریالی کالای قاچاق جریمه شد.

وی افزود: در پرونده دیگری ماموران نیروی انتظامی استان آذربایجان شرقی طی بازرسیهای خود مقادیرقابل توجهی انواع تجهیزات دریافت ازماهواره، البسه وپارچه خارجی قاچاق کشف کردند که این پرونده پس از بررسی در شعب تعزیرات استان با حکم 45 میلیون تومان جریمه و ضبط کالا مختومه شد.
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

فستیوال عکاسی لندن این هفته میزبان عکس‌هایی از دوره ای از تاریخ لیبی است.

به گزارش فرارو به نقل از رسانه های خارجی در این فستیوال عکس هایی از ملک ادریس سانوسی که توسط آقای قذافی از سلطنت برکنار شد و نیز تصاویری از دوران حکومت قذافی برای اولین بار منتشر شده است.



http://www.khavaranshop.com/

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 پل شادروان ،شوشتر زمانی یکی از بناهای مشهور ایران بود ولی امروزه خرابه ای از آن باقی مانده است.

پيشينه ساخت پل بند شادروان مربوط به دوره شاپور ساساني است و بر اساس شواهد و مداركي در زمان شاپور ساساني پي ريزي و ساخته شده است.

پل بند شادروان در 300 متري جنوب بند ميزان ـ در شمال غربي شوشتر ـ بر روي شاخه اصلي رود كارون (شطيط) ساخته شده است و در حال حاضر بقاياي آن در كنار پل آزادگان به چشم مي‌خورد.

بند شادروان  در جهت شرقي ـ غربي بر روي رود شطيط ساخته شده است. پل بند شادروان داراي 44 دهانه بزرگ و 43 دهانه كوچك مي‌باشد. در حال حاضر 9 دهانه در سمت شمال و 28 دهانه در ضلع جنوبي پل باقي مانده است. طول پل چيزي بيشتر از عرض رودخانه مي‌باشد و حدوداً 500 متر طول دارد. در ساختمان اين بند دو قوس محدب رو به جريان آب و به سمت شرق و يك قوس مقعر رو به جهت جريان آب قرار دارد. هر چند اين قوس‌ها معلول بستر طبيعي رودخانه هستند؛ مي‌توان آن را در شمار بندهاي قوسي به شمار آورد. در كنار اين پل بند آسياب‌هايي قرار داشته كه توسط انرژي آب چرخ‌هاي اين آسياب‌ها به حركت درمي‌آمده است و بر انتهاي ضلع شرقي پل بند در جايي كه پل بند در شهر وارد مي‌شد يك سردر عظيم آجري قرار داشته كه در هنگام گذشت از پل بند افراد از زير اين سردر عظيم عبور مي‌كرده‌اند.




http://www.khavaranshop.com/

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 3 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


 

 

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 2 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 2 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، سرباز و نیکشهر در مجلس نهم:
 
50 نماینده مجلس خواستار تسریع اجرای راه‌آهن چابهار شده‌اند
 
امسال 40 میلیارد ریال برای اجرای این پروژه اعتبار اختصاص یافته که بسیار ناچیز است و این اعتبار تنها برای اجرای یک و نیم کیلومتر راه آهن صرف می‌شود.

 نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، سرباز و نیکشهر در مجلس نهم گفت: به منظور تسریع در اجرای راه‌آهن چابهار ـ زاهدان ـ میلک ـ سرخس، 50 نماینده مجلس هماهنگ شده‌اند.

 

 

محمدسعید اربابی در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان ایرانشهر در


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

18 حلقه چاه كشاورزی منطقه عشایری بورک نیكشهر برق دار می شود

    

 

رییس اداره امور عشایری شهرستان نیكشهر گفت: با هدف توسعه بخش كشاورزی و دامداری این شهرستان عملیات برقدار كردن 18 حلقه چاه در منطقه عشایری بورك شروع شد.

'محمود بلوچ' روز پنجشنبه در گفت و گو با سایت نیکشهر افزود: یك میلیارد و

960 میلیون ریال برای برقدار كردن این چاه ها از محل اعتبارات ملی هزینه خواهد شد.

وی اظهار داشت: این اداره با هدف رفاه حال عشایر منطقه و كمك به توسعه بخش كشاورزی و دامداری اقدام به برقی كردن این چاهها كرده است كه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

رییس اداره امور عشایر نیكشهر گفت: 25 هزار نفر در كانون های عشایری این شهرستان ساماندهی شدند.

وی افزود: 25 درصد از ظرفیت دامی نیكشهر در اختیار عشایر این شهرستان است كه در تولید و تنظیم بازار گوشت نقش موثری دارد.

بلوچ اظهار داشت: عشایر شهرستان نیكشهر از ایرانشهر، سرباز، چابهار، كنارك و رزآباد كوچ می كنند.

 منطقه عشایری بورك یكی از مناطق مهم كشاورزی و تولیدات محصولات خارج از فصل بویژه هنداونه است كه به فاصله 90 كیلومتری از مركز شهرستان نیكشهر در توابع دهستان چاهان بخش مركزی قرار دارد.

 

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , kopch.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com