کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

فرهنگی سیاسی اجتماعی

رجبعلی شیخ زاده افزود: طرح مبادلات کالا توسط مرزنشینان از اواسط سال گذشته با نام نویسی از خانوارهای ساکن در شعاع ۵۰ کیلومتری مرزهای سیستان و بلوچستان از طریق دفاتر پیشخوان دولت آغاز شد.

وی اظهار داشت: تهیه و صدور کارت های مبادلات مرزی از ابتدای امسال در تهران انجام شده است.

 معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توزیع این کارت ها بین ۲۰۰ هزار خانوار ساکن در شعاع ۵۰ کیلومتری مرزهای استان که از چندی پیش آغاز شده بود، امروز خاتمه یافت.

 وی افزود: مرزنشینان با استفاده از این کارت ها می توانند بیش از ۵۰ قلم کالا را از طریق بازارچه های مرزی و مرزهای رسمی وارد استان کنند.

 شیخ زاده بیان کرد: میزان مجاز مبادلات مرزی توسط هر خانوار مرزنشین با داشتن این کارت ها ماهانه دو میلیون تومان است.

وی گفت: رویه اجرایی طرح مبادلات کالا بین مرزنشینان سیستان و بلوچستان بزودی به دستگاه های دست اندرکار ابلاغ و با آغاز رسمی این طرح مبادلات کالا توسط مرزنشینان شروع می شود.

این در حالی است که نخستین مرحله درآمد حاصل از فروش موادسوختی به مرزنشینان سیستان و بلوچستان هفته گذشته به حساب افزون بر ۱۹ هزار سرپرست خانوار مرزنشین در هیرمند و سراوان واریز شد.

اجرای دو طرح مبادلات کالا و فروش موادسوختی به مرزنشینان علاوه بر تاثیر مستقیم بر جلوگیری از قاچاق کالا و سوخت، در تامین معیشت خانوارهای مرزنشین نقش مهمی دارد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

وقتی مادر پیر می شود !!! فرزند عزیزم: آن زمان که مرا پیر و از کار افتاده یافتی، اگر هنگام غذا خوردن لباسهایم را کثیف کردم ویا نتوانستم لباسهایم را بپوشم اگر صحبت هایم تکراری و خسته کننده است صبور باش و درکم کن یادت بیاور وقتی کوچک بودی مجبور میشدم روزی چند بار لباسهایت عوض کنم برای سرگرمی یا خواباندنت مجبور میشدم بارها و بارها داستانی را برایت تعریف کنم... وقتی نمیخواهم به حمام بروم مرا سرزنش و شرمنده نکن وقتی بی خبر از پیشرفتها و دنیای امروز سوالاتی میکنم،با تمسخر به من ننگر وقتی برای ادای کلمات یا مطلبی حافظه ام یاری نمیکند،فرصت بده و عصبانی نشو وقتی پاهایم توان راه رفتن ندارند،دستانت را به من بده...همانگونه که تو اولین قدمهایت را کنار من برمیداشتی.... زمانی که میگویم دیگر نمیخواهم زنده بمانم و میخواهم بمیرم،عصبانی نشو..روزی خود میفهمی از اینکه در کنارت و مزاحم تو هستم،خسته و عصبانی نشو یاریم کن همانگونه که من یاریت کردم کمک کن تا با نیرو و شکیبایی تو این راه را به پایان برسانم فرزند دلبندم،دوستت دارم منبع : تذکره
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: چهار شنبه 13 شهريور 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دو نماینده مجلس کاهش تعرفه برق در جنوب استان را خواهانند نمایندگان مردم شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی کاهش تعرفه برق را در این خطه گرمسیری جنوب شرق کشور خواستارند. نماینده مردم شهرستانهای ایرانشهر، فنوج و سرباز در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود پیگیریهای صورت گرفته هنوز وزارت نیرو با کاهش تعرفه خانگی برق در شهرهای گرمسیری فنوج، لاشار، آهوران و بنت موافقت نکرده است. ˈمحمد سعید اربابیˈ افزود: در اغلب روزهای تابستان گرمای هوا در این شهرها بالای 48 درجه سانتی گراد است بر این اساس عدالت حکم می کند تعرفه برق خانگی این مناطق به سبب لزوم استفاده بیشتر از وسایل سرمازا همچون دیگر مناطق نظیر چابهار اعمال شود. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: اکنون تعرفه برق در برخی شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان گرمسیری محاسبه می شود اما در همسایگی همین مناطق شهرهای دیگری به نرخ مناطق سردسیری باید هزینه برق مصرفی خود را بپردازند که عادلانه به نظر نمی رسد. اربابی همچنین با اشاره به افت ولتا‍‍ژ برق در جنوب سیستان و بلوچستان تقویت شبکه با استقرار پستهای جدید را خواستار شد. نماینده مردم شهرستانهای نیکشهر، چابهار، قصرقند و کنارک در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اهالی شهرستانهای نیکشهر و قصرقند درخواست دارند حداقل 10 ماه از سال تعرفه برق آنها مطابق مناطق گرمسیری محاسبه شود. ˈمحمد یعقوب جدگالˈ افزود: در مذاکره و مکاتباتی که با وزیر نیرو صورت گرفت ایشان اظهار امیدواری کرد موضوع تغییر طرح تعرفه برق نیکشهر و قصرقند همانند چابهار و کنارک 9 تا 10 ماه در سال گرمسیری محاسبه شود. این نماینده مجلس گفت: اگر چه هوای بنادر چابهار و کنارک شرجی است اما دمای آن در تمام فصول سال از نیکشهر و قصرقند کمتر و خنک تر است. جدگال افزود: شهرستانهای نیکشهر و قصرقند علاوه بر گرمای بالای 40 درجه سانتی گراد در اغلب فصول سال شرجی نیز هستند و مطابق آمار هواشناسی حتی در برخی روزهای تابستان دمای 50 درجه نیز در این مناطق ثبت شده است. منبع: ایرنا
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دکتر حسن روحانی

پس از پیروزی دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت ایران  تا کنون چندین بار از طریق تلفن  از ستاد دکتر روحانی از تهران واستان به خاطر حمایت جامعه اهل سنت از دکتر روحانی تقدیر وتشکر کردند .

امروز جمعی از اعضای ستاد مرکزی دکتر روحانی  که همراه آنها دکتر محمد تقی رخشانی بود  به مسجد جامع مکی اهل سنتدفتر مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان آمدند ودر دفتر امام جمعه اهل سنت با مولوی عبدالحمید  دیدار وگفتگو نمودند.در این دیدار اعضای ستاد اصلیی دکتر روحانی ضمن تشکر از مولوی عبدالحمید وعلمایوجوانان اهل سنت در سراسر ایران  به خاطر حمایت همه جانبه از کاندیداتوری دکتر روحانی در یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری تقدیر وتشکر کردند آنها عنوان داشتند  این تلاش های شما در حضور دکتر روحانی بارها عنوان شدنددوستان در تهران هرگز این تلاش های شما را فراموش نخواهند کرد

در این دیدار دکتر رخشانی از روند رای گیری در شهرستان زاهدان واستان وهمکاری خوب مسئولین اجرایی انتخابات در زاهدان وکل استان گزارشی ارایه داد واز مولوی عبدالحمید وعلما وجوانان اهل سنت  که با تلاش های شبانه  روز خود در شهرستان  زاهدان واستان سیستان وبلوچستان ودرسراسر ایران در مناطق اهل سنت نشین برای حمایت از دکتر روحانی نمودند تقدیر وتشکر نمود.

وی گفت :همانطور که دوستان گفتند  دوستان در تهران قدردان تلاش شما علما وجوانان ستاد  انتظامات مسجد جامع مکی اهل سنت وجوانان وعلما اهل سنتدر سراسر کشوربودند همه ما باید به این باور برسیم که ایران مال همه ایرانیان است که گروه ویا افراد خاصی تعلق ندارد.

وی از سوی ستاد دکتر روحانی پیروزی کاندیداهای ائتلاف سبز را به مولوی عبدالحمید وبه مردم شهر زاهدان تبریک گفت وبرای آنها آرزوی توفیق نمود

در این دیدار مولوی عبدالحمید ضمن تبریک به دکتر روحانی وبه اعضای ستادش گفت: خداوند به شما خیر بدهد تلاش های شما وبرادران اهل سنت شما در سراسر ایران موجب سربلندی ایران اسلامی وکسب غزت ملی شدامیدوارم بعد از انتخابات هم  همین گونه شما برادران وخواهران شیعه وسنی در تمام عرصه های  مختلف  شهروشهرستان واستان وکشور وملی وبین المللی در کنار هم باشید  با علم ودانش وفکر فراجناحی وفرا مذهبی خود موجب  سرافرازی وایجاد اخوت وبرادری در کشور ودر عرصه های بین المللی شوید.

مولوی عبدالحمید از اعضای ستاد استانی دکتر روحانی به خاطر حمایت از لیست ائتلاف سبزکاندیداهای  شورای اسلامی شهر زاهدان تقدیر وتشکرد ووپیروزی ائتلاف سبز را به آنها تبریک گفت وافزود : این دوموفقیت نتیجه همکاری وهم فکری  های نزدیک شما در این دوره از انتخابات بود

در این دیدار جمعی از علما وجوانانی از اهل سنت که در انتخابات ریاست جمهوری در کنار ستاد استانی وکشوری دکتر روحانی حضوری فعال داشتند صحبت  وتبادل نظر نمودند

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان و مدیر دارالعلوم زاهدان، با صدور پیامی خطاب به دکتر حسن روحانی، پیروزی ایشان را در یازدهمین دورۀ انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت.
متن پیام به این شرح است:




بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر روحانی –دامت برکاته-
السلام علیکم ورحمة الله وبرکاته
احتراما، حضور حماسی و کم نظیر ملت شریف ایران در 24 خرداد 1392 و انتخاب بحق و شایسته جنابعالی را که از الطاف بزرگ الهی و نتیجه بیداری ملت بزرگ ایران است، به ملت عزیز ایران، مقام معظم رهبری و حضرتعالی تبریک می گویم.
امید است که در راستای تحقق خواسته های بحق مردم بیدار ایران، اعم از اقوام و مذاهب مختلف، با قوت و سربلندی گام بردارید؛ مطمئن باشید که ملت عزیز و سربلند ایران که به جنابعالی رأی داده اند، در راستای حل بحرانهای داخلی و خارجی و اجرای عدالت و مساوات بین طبقات، گویشها و تفکرات مختلف، شما را پشتیبانی و حمایت خواهند کرد.
توفیقات جنابعالی را در این امر خطیر و مهم از خداوند متعال مسئلت دارم.

مولوی عبدالحمید
امام جمعه اهل سنت زاهدان
1392/3/25

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 27 خرداد 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در قصرقند

فرماندار قصرقند اظهار داشت: به‌ منظور تأمین مایحتاج شهروندان و خرید آسان، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اقدام به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در شهرستان قصرقند کرده است.

کوروش محمدی افزود: کالاهای قابل عرضه در این نمایشگاه شامل کیف، کفش، پوشاک، لوازم خانگی، صنایع دستی، سوغات و مواد غذایی بوده که با قیمت مطلوب و تخفیف ویژه به فروش می‌رسد.

فرماندار قصرقند تصریح کرد: این نمایشگاه از امروز به مدت هفت روز


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: پنج شنبه 26 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تصویر: بنزی که هاشمی را به ستاد انتخابات برد!

 

خبرگزاری پارس / سرویس سیاسی / اخبار ویژه انتخابات: طی ساعات اخیر، سایت های سابقاً حامی دولت، متعلق به جبهه پایداری با انتشار تصاویر مربوط به حضور آیت الله هاشمی در ستاد انتخابات تصاویر مربوط به اتوموبیلی که او را به ستاد انتخابات آورد را برجسته کرده اند!

شار تصاویر مربوط به حضور آیت الله هاشمی در ستاد انتخابات تصاویر مربوط به اتوموبیلی که او را به ستاد انتخابات آورد را برجسته کرده اند!
 

به گزارش انتخاب ؛ ظاهراً بار دیگر، بازی تکراری و نخ نما شده ی «ساده زیستی» مربوط به کاندیداهای جبهه پایداری شروع شده است!
این هم تصویر بنزی که در این سایت ها برجسته شده است:


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 22 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کیفیت خوب آب نیکشهر بر تولیدات کشاورزی شهرستان تاثیر مستقیم دارد


مدیر جهاد کشاورزی نیکشهر گفت: کیفیت خوب آب در نیکشهر تاثیر مستیقم بر تولیدات کشاورزی شهرستان داشته است بطوریکه بهترین و شاید بیشترین محصولات ارگانیک مربوط به این منطقه است.

ˈحبیب رییسیˈ در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: EC منابع آبی نیکشهر زیر 1000 است و اینچنین کیفیتی آرزوی کشاورزان و باغداران در هر نقطه از دنیاست و این نعمت خدادادی شهرستان را به بهشتی زمینی تبدیل کرده است.

وی بیان داشت: هم اینک یک هزار و 57 حلقه چاه و


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روز معلم مبارک باد

بنده از تمامی معلمانی که برایم زحمت کشیده اند تقدیر و تشکر می کنم.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

چاپ مجموعه ای از فعالیتها . پیگیریهای سعید اربابی نماینده ایرانشهر
 " کمتر از یکسال خدمتگزاری در مجلس شورای اسلامی"


مجموعه " کمتر از یکسال خدمتگزاری در مجلس شورای اسلامی" شامل اهم فعالیتها و پیگیریهای محمد سعید اربابی نماینده مردم شریف شهرستانهای ایرانشهر ، سرباز ، دلگان و بخشهای آهوران ، لاشار، آشار ، فنوح و بنت در قالب یک کتاب انتشار یافته است علاقه مندان می توانند از دفتر ارتباطات مردمی نماینده در شهر ایرانشهر آن را دریافت کنند.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

افراد ناشناس ارتباط مخابراتی دهستان ˈهیچانˈ نیکشهر را قطع کردند.


رییس اداره مخابرات نیکشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان از اختلال شدید تلفن های ثابت و همراه دهستان هیچان نیکشهر به دلیل قطع فیبر نوری توسط افراد ناشناس خبر داد.

ˈدرویش رئیسیˈ روز چهارشنبه در گفتگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: در زمان حاضر ارتباط تلفنی 9 مرکز روستایی، 4 سایت همراه اول و 4 دفتر ICT روستایی در شهرستان نیکشهر به کلی قطع و موجب سرگردانی مردم شده است.

وی بیان داشت: قطع فیبر نوری و خطوط تلفنی در نیکشهر همواره از مشکلات مخابرات این شهرستان بوده است که طی روزهای اخیر شدید شد.

وی گفت: در آخرین مورد نیز طی روزهای اخیر قطع عمدی فیبر نوری در
مسیر روستاهای ˈکشیکˈ و ˈکناردانˈ توسط افراد ناشناس موجب قطع ارتباطات مخابراتی روستاهای دهسان هیچان شده است.

رییس مخابرات نیکشهر خواستار همکاری و کمک بیشتر مردم و مسوولان این شهرستان برای جلوگیری از قطع فیبر نوری در منطقه شد.


نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: پنج شنبه 12 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
ˈمحمد انور هاشمزهی افزود: این بزمجه که در کارگاهی در اطراف ایرانشهر به دام افتاده و زخمی شده بود بعد از پانسمان زخمها و همچنین انجام عملیات اندازه گیری و بیومتری صبح امروز در طبیعت رها سازی شد.

وی با بیان اینکه طول این بزمجه نابالغ از سر تا دم حدود یک متر است، افزود: این حیوان بر خلاف قیافه نسبتا ترسناکش بی آزار است و برای دفاع از خود شکم خود را باد کرده و با دم خود به دشمن شلاق می زند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: این مارمولک در مناطق بیابانی ایران زندگی می کند و از حشرات، تخم پرندگان، تخم لاکپشتها و جوندگان کوچک تغذیه می کند.

هاشمزهی افزود: در ایران دو نوع بزمجه وجود دارد، بزمجه بنگال که بیشتر در کنار رودخانه ها زندگی می کند و بزمجه بیابانی که محل زندگی آن در بیابان است.

وی با بیان اینکه شهرستان ایرانشهر محل مناسبی برای زندگی هر دو نوع بزمجه است، اضافه کرد: بزمجه بنگال در اطراف رودخانه های دامن و بمپور و بزمجه بیابانی در بیشتر مناطق بیابانی ایرانشهر وجود دارد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار ناظر بر کار انتخابات شوراهای استان در شهرها و روستاها نظارت خواهند داشت.

 

به گزارش ایرنا، ˈرضا مرعشیˈ روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اعضای هیات های نظارت در 18 شهرستان و 47 بخش سیستان و بلوچستان تعیین شده و احکام آنان در حال صدور است.

وی بیان کرد: 90 نفر بازرس ویژه نیز در استان تعیین شده اند که هر یک بر 40 صندوق نظارت می کنند.

دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان خاطر نشان کرد: انتخابات شوراها تنها انتخاباتی است که تحت نظارت مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و از رسانه های ارتباط جمعی انتظار داریم که با توجه به اهمیت این صحنه سیاسی در زمینه ایجاد شور انتخاباتی و جلب و جذب مردم برای حضور حداکثری تلاش مضاعفی انجام دهند.


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

زلزله ۷.۵ ریشتری امروز سراوان در بسیاری از نقاط هم جوار و کشورهای همسایه حس شده است.

n00211764-b

کوپچ

طبق گزارشات، شهرهای شیراز، بندرعباس و کرمان از استان هایی بوده اند که زلزله در آنها به طور نسبتا شدیدی احساس شده است.

گفته می شود


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 27 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


معاون استاندار سیستان و بلوچستان خبر داد
دور چهارم سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان

معاون برنامه‌ریزی استاندار سیستان و بلوچستان از اجرایی شدن دور چهارم سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهوری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خبرگزاری فارس: دور چهارم سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان

عباس نخعی عصر امروز در کارگروه اقتصادی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: دور چهارم سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان به زودی انجام می‌شود که لازم است مدیران و مسئولان منطقه، مصوبات اجرایی نشده از سفرهای گذشته را بررسی و دلایل آن را برای ارائه به هئیت دولت آماده کنند.


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

لاشه نهنگ 25 تنی در سواحل بریس چابهارکشف شد

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

یادمان نرود کودکانی دیشب بی سرپناه خوابیدند!/

تصاویر آوارگی مردم بلوچ / بازسازی کی شروع می شود


برخی مسئولین با رسانه های مرکز بگونه ای سخن می گویند که انگار همه چیز تمام شده است و سخنی از همان تعداد اندک خانه های تخریبی که می گویند 15 درصد در منطقه گشت و برخی دیگر روستا ها می باشند به میان نمی آورند

در حالیکه برآورد خسارات نشان میدهد که به نسبت بزرگی زلزله در سراوان آسیب ها بسیار ناچیز می باشد ولی توجه داشته باشیم همه چیز نیز در سراوان گل و بلبل نیست! برخی مسئولین با رسانه های مرکز بگونه ای


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: پنج شنبه 29 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


ماشین

 


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سهم ناچیز بلوچ‌ها در پست‌های کلان استان
 
این بی‌تدبیری‌ها با هر دلیل، جز تضعیف اعتماد عمومی به دولت و مسئولان ارشد کشور دستاوردی ندارد. متأسفانه، آنچه‌ ‌عملا در تداوم برخوردهای سلیقه‌ای اعضای هیأت دولت در تعیین مدیران استانی می‌بینیم، ارجحیت منافع گروهی بر منافع ملی است.
  

یکی از مشکلاتی که در دولت‌های نهم و دهم نسبت به دولت‌های پیشین دیده شده است،‌ بهره نبردن از نیروهای بومی در دورترین نقاط کشور و روا داشتن برخی تبعیض‌های نا‌بجاست.

به گزارش ‌ ندای زاهدان  این روند که بار‌ها مورد اعتراض مقامات محلی به ویژه نمایندگان بوده، مربوط به منطقه‌ای خاص نیست و از استان‌های ترک و کردنشین گرفته تا استان‌هایی که بیشتر آن‌ها را فارس زبانان یا لر زبان‌ها تشکیل می‌دهد (‌استفاده نکردن از نیروهای غیربومی و نا‌آشنا به فرصت‌ها و چالش‌های منطقه) به وفور به چشم می‌خورد.

بنا بر این گزارش، استان سیستان و بلوچستان نیز از جمله استان‌هایی است که از این بی‌تدبیری رنج می‌برد.

در این باره به رغم شعارهای تبلیعاتی دولت، حمیدرضا پشنگ، نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی از ‌به ‌کار نگرفتن پتانسیل‌های قوم بلوچ به شدت انتقاد‌ کرده تا آنجا که مشکلات عمده استان را اقتصاد و بی‌حرمتی به قوم بلوچ و به ‌کار نگرفتن آنان در پست‌های کلان استان می‌داند.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران گفت: بزرگترین مشکل در استان سیستان و بلوچستان، مشکل اقتصادی بوده و سیاستگذاری در استان ما نقص جدی دارد. ما باید تلاش کنیم تا بتوانیم به اهداف و سیاست‌های کلان و راهبردی نظام و شاخص‌های توسعه‌ای کشور نزدیک شویم.

وی در ادامه با بیان این که آنچه اکنون در استان احساس می‌شود، ضایع شدن حقوق شهروندی قوم بلوچ است، افزود: در استان ما، برخی ‌رفتار‌ها و حرکت‌های سیاسی، بی‌حرمتی به قوم بلوچ است که امیدواریم بتوانیم با پیگیری و ارائه راهکار‌ها و سازوکارهایی، این حیثیت را به مردم برگردانیم.

پشنگ ادامه داد: همچنین یکی از دغدغه‌های ما، ارج و بها دادن به شهروندان بلوچ در پست‌های مدیریتی و جلوگیری از ضایع شدن حق و حقوق این عزیزان است. هم‌اکنون مدیریت استان به‌ نام قوم بلوچ، یکسری ظلم‌ها و حق‌کشی‌هایی ‌می‌کند که در تاریخ استان سیستان و بلوچستان بی‌سابقه است!

دبیر اول کمیسیون عمران با اشاره به مصادیق حق‌کشی‌ها گفت: در پست‌های مدیریتی کلان استان، با توجه به شاخص جمعیتی و میزان تحصیل کرده‌های قوم بلوچ و افرادی که ولایتمدار و پایبند نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، متأسفانه شمار بسیار معدودی از بلوچ‌ها در سمت‌های مدیریتی این استان و کشور حضور دارند که همین تعداد معدود هم در حال حذف شدن هستند.

وی در ادامه افزود: آقای استاندار در سخنانش اعلام می‌کند که ۸۰ درصد بخشداران از بلوچ‌ها هستند؛ اما باید بگوید چه میزان از مدیران کل و از معاونین مدیران و مدیرعامل شرکت‌ها و چه تعداد از معاونین استانداری و فرمانداران شهرهای بزرگ از برادران تحصیل‌کرده و متعهد قوم بلوچ هستند؟!

پشنگ تأکید کرد: اینکه صرفا شعار بدهیم و به نوعی نان از سفره بلوچ‌ها بخوریم و در جای دیگر هزینه کنیم، بسیار ناگوار است؛ مردم ما آگاهند.

این بی‌تدبیری‌ها با هر دلیل، جز تضعیف اعتماد عمومی به دولت و مسئولان ارشد کشور دستاوردی ندارد. متأسفانه، آنچه‌ ‌عملا در تداوم برخوردهای سلیقه‌ای اعضای هیأت دولت در تعیین مدیران استانی می‌بینیم، ارجحیت منافع گروهی بر منافع ملی است‌؛ امری که تغییر رویکرد از مرکزگرایی و تنفیذ اداره امور داخلی استان‌ها و شهر‌ها به مردم هر منطقه را بیش از پیش ضروری کرده است.

این گزارش در ادامه آورده است، نه تنها در دولت نهم و دهم، بلکه در دولت‌های گذشته نیز عملا بیشتر ادارات کل استان‌ها ‌به مکانی بی‌استفاده‌ تبدیل شده که جز اجرای بخشنامه‌های صادره از تهران، وظیفه دیگری ‌برای خود نمی‌دانند و در بیشتر موارد برای کوچک‌ترین مورد نیز از تهران و وزارتخانه متبوع خویش، کسب تکلیف می‌‌کنند.

استقلال نداشتن مدیران استان‌ها و شهرستان‌ها در تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی، یکی از اصلی‌ترین معضلات مردم غیر ساکن در تهران است که سبب شده تا بیشتر صاحبان سرمایه و تولید، ترجیح دهند برای کوتاه شدن مسیر بروکراسی اداری و دوندگی‌های کلافه کننده اداری در شهرهای استان تهران، پیشه خود را ادامه دهند.

مسأله دیگری که در اینجا اهمیت می‌یابد، نگرش ذهنیت منفی است که در اذهان عمومی پدید می‌آید. شاید این که گاه‌ برخی از کردستانی‌ها، آذربایجانی‌ها، لرستانی‌ها، گیلانی‌ها و مازندرانی‌ها و... از تبعیض در حق خود گلایه می‌کنند، ناشی از نگرش نادرستی است که مدیران ارشد دولت به ویژه اعضای کابینه در مورد چگونگی وزارتخانه خود دارند و اصولا با وجود شعارهای بسیاری که سر داده شده، شواهد ناشی از شکست دولت در تمرکز زدایی است!

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

گزارش تکان دهنده از وضعیت آب شرب ناسالم روستای دپگزان لاشار
 
دپگزان لاشار روستایی است که مردمانش آب شرب سالم ندارند و از آب تصفیه شده سرویس های بهداشتی که به قنات وسط روستا هدایت می شوند استفاده می کنند. دهها نفر به بیماری روده ای و اسهال مواجه شده اند ولی تا زمانی که وبا و التور رخ ندهد کسی به فکر نیست؟



میرزا بلوچی یکی از معتمدین و اهالی روستای دبگوزان می گوید: روستای دپگزان طبق سرشماری آبان ماه 90 با  65 خانوار 280 نفر جمعیت از توابع بخش لاشار شهرستان نیکشهر حدفاصل سرومیچ و چانف آب شرب بهداشتی سالم ندارند و از آب اندک قنات که از وسط روستا می گذرد و دور اطراف آن دهها چاه فاضلاب و دستشویی حفر شده و کاملا غیر بهداشتی است مصرف می کند.
وی ادامه داد تاکنون چندین نفر با مصرف این آب به انواع بیماریها دچار

www.nikshahr.com


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بطورکلی پوشاک هر منطقه تحت تأثیر آب و هوای آن منطقه می‏باشد. باید گفت که لباس بلوچ، لباس قدیمی فلات ایران به ویژه اقوام پارتی(اشکانیان) می‌‏باشد که با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه، تغییراتی در آن پدید آمده است. به علّت گرمای زیاد و تابش شدید خورشید، لباس مردان اغلب به رنگ روشن می‌‏باشد و برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب عمامه‏ای دور سر می‌‏پیچند و شال یا لنگی بر روی شانه می‌‏اندازند. اما پوشاک زنان بلوچ علاوه بر اینکه تحت تأثیر شرایط آب و هوایی منطقه است، متأثر از فرهنگ کشورهای پاکستان و هندوستان قرار دارد. لباس زنان بلوچ به طرز شگفت آوری سوزن دوزی و یا گلدوزی شده ‏است و روسری یا سریگ زنان نیز سوزن‌دوزی و قلاب‌دوزی می‌شوند.‏
الف) پوشاک مردان
پیراهن یا قمیس: پیراهن گشاد و جادار است که از زیر گلو چاک می‌‏خورد و دارای یقه برگردان یا ساده، با یک یا دو جیب در زیر شانه‏‌های طرفین و یک جیب در بالای سینه سمت چپ است. ‏
▪ شلوار: شلوار مردان بلوچ همانند شلوار اشکانیان بسیار گشاد است اما در نزدیک دمپا یا پاچه تنگ می‌شود ‏و با چرخشی سبب چین‌هایی در آن می‌شود.
▪ گَنْجْپِراک: همان زیرپوش است. ‏


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

بلوچستان دارای آب و هوای خشک و گرم است و مردم آن به دو دسته ساکن و غیر ساکن (عشایر که ایلات بلوچ را تشکیل می دهند) تقسیم می شوند.

اصولاً منبع اصلی درآمد برای بلوچ های ساکن، کشاورزی و برای بلوچ های متحرک، دام پروری است که متأسفانه در سالهای اخیر به علت خشکی فراوان، کشاورزی و دامپروری تا حد بسیار زیادی افت کرده است. در نتیجه عوامل مذکور، مردم بلوچستان، به ناچار به فعالیت های غیر کشاورزی روی آورده اند و سعی کرده اند با توسل به فرآورده های مذکور، زندگی خود را سرو سامان بخشند، بجز ترانه ها و نغمه ها، صنایع دستی نیز بیانگر چهره ای از زندگی مردمان بلوچ است که در رنگها و نقش های سوزندوزی بلوچ یا گلیم و قالی مفهوم می یابند.

جالب اینجاست که فعالیت های صنایع دستی به طور سنتی در استان مذکور توسط زنان انجام می شود زیرا زنان بلوچ به علت زندگی بسیار محقرانه خود چندان فعالیت خانه داری ندارند. به واسطه سنت ها و عقاید مردان، در خارج از خانه هم نمی توانند کار کنند، در نتیجه هر زن و دختر بلوچ از هفت سالگی و به بهانه تزئین لباس خود، سوزندوزی بلوچ را می آموزد و بدین ترتیب به معاش خانوانده کمک می کند، سفالسازی، قالی و گلیم بافی، توسط زنان بلوچستان انجام می شود.

مهمترین رشته های صنایع دستی رایج عبارتست از:

 


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

با دستور وزیر کشور

جدول زمان‌بندی ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

مراسم صدور دستور شروع انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا صبح امروز چهارشنبه در ساختمان وزارت کشور با حضور وزیر کشور آغاز شد.

بر این اساس در این مراسم وزیر کشور از طریق ویدئو کنفرانس در روند شروع انتخابات در سایر استان‌ها قرار گرفت که می‌توان به استان خراسان رضوی و لرستان اشاره کرد.

جدول زمان‌بندی ثبت‌نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا

 

وزیر کشور 25 آذر سال گذشته در حاشیه همایش معاونین سیاسی، امنیتی استانداری‌های سراسر کشور جدول زمان‌بندی ثبت‌نام انتخابات چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را تشریح کرد.

 

طیق برنامه ریزی های قبلی ثبت نام از نامزدهای انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاریخ 26/1/92 تا 1/2/92 به مدت 7 روز خواهد بود و زمان برگزاری انتخابات آن 24 خرداد ماه 92 همزمان با یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری است. 

 

روستاهای بالای 20 نفر خانوار و 100نفر جمعیت، روستاهای واجد شرایط  شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

 

سطح تحصیلات کاندیداها در روستاهای تا 200 نفر جمعیت خواندن و


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 24 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

۳۰۰ میلیون یورو، قیمت گرانترین آپارتمان جهان است که در موناکو قرار دارد.

یک پنت هاوس به متراژ ۳۳۰۰ متر و به قیمت ۳۰۰ میلیون یورو در بالاترین طبقۀ برج “اوده‌اون” Odéon در موناکو عنوانِ گرانترین آپارتمان جهان را از آنِ خود کرده است.

 

300 میلیون یورو، قیمت گرانترین آپارتمان جهان است که در موناکو قرار دارد.

 

پرنس آلبرت دوم، پادشاه موناکو برای مقابله با کمبود مسکن و بالارفتن قیمت خانه‌ها قصد دارد ساخت و ساز مسکن را در موناکو گسترش دهد. پروژه‌ها و برج‌های زیادی در دست ساخت است که یکی از آنها که توجهات زیادی به خود جلب کرده، برج “اوده‌اون” است.


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سرپرست مدیریت بحران سیستان و بلوچستان:

چهار محور اصلی و فرعی استان و

بیشتر راههای روستایی نیکشهر مسدود شد


سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر چهار محور اصلی و فرعی جنوب استان بیشتر راههای روستایی شهرستان نیکشهر براثر شدت بارندگی و طغیان رودخانه ها مسدود شد.ˈغلامرضا اربابیˈ یکشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهار محور اصلی و فرعی جنوب استان شامل راه کنارک- جاسک، دلگان-بزمان، دلگان -زهکلوت و نیکشهر -بنت بر اثر طغیان رودخانه های فصلی تا اطلاع بعدی مسدود شده است.

وی بیان کرد: شدت بارندگی موجب قطع بیشتر راههای روستایی شهرستان نیکشهر شده است.
 


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سفر تنها  رفتن از شهری به شهر دیگر برای تفریح و گردش نیست، سفرهایی هم وجود دارند که به واسطه احساس درونی و بار مسئولیت ادواری صورت می گیرد، مدلی که از آن صحبت می شود اولین بار توسط دولت نهم تحت عنوان سفرهای استانی وارد ادبیات کلامی و سیاسی ایران شد، وقتی عالی ترین مقام اجرایی کشور برای بازدید به محروم ترین مناطق کشور گام گذاشت، اراده و تصمیم دولت را برای گسترش و بازتولید عدالت محوری به نظاره چشمان تیز بین مترصدان پیشرفت ایران گذاشت، دولت با ترسیم افق و دیده بانی عینی نارسایی ها به وسیله شخص رئیس جمهور، نهایت عشق و علاقه به مردم اقصی نقاط کشور را به منصه ظهور گذاشت، این تصمیم صرف یک دولت نبود و در دولت بعدی هم علی رغم مشکلات تحمیلی فراوان در حوزه های سیاست داخلی و خارجی ادامه داشت.

 بعد دیگری از این سفرها در  استانهای کشور با نگاهی مشابه شکل گرفت، استانی که به تنهایی با غرور و تعصبی خاص، 11 درصد از مساحت ایران را به خود اختصاص داده است، سهمی قابل توجه در گردشروی های بدون تفریح نماینده عالی دولت در خود دارد، سفرهایی که مرزهای 80 مورد را هم شکسته است، کاروانی از خودرو که  از دید کمتر جاده ای


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 
 
 

دکتر ˈمنصور شکیباˈ روز یکشنبه در آیین آغاز هفته سلامت در دبستان پسرانه شهید چمران زاهدان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از 18 تا 24 فروردین را به عنوان هفته سلامت نامگذاری کرده است.

وی با بیان اینکه شعار امسال هفته سلامت ˈفشار خون را جدی بگیریدˈ اعلام شده است، افزود: افزایش آمار مرگ و میر ناشی از فشار خون بالا در کشور علت این نامگذاری است.

وی ادامه داد: در گذشته بیماریهای واگیردار از قبیل مالاریا، وبا و بیماریهای عفونی باعث افزایش مرگ و میر می شد که خوشبختانه در سالهای اخیر این بیماریها کنترل شده و در استان نیز شاهد کاهش چشمگیر آن هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به دلایل زیست محیطی ایجاد فشار خون گفت: جمعیت سالمند، افزایش جمعیت شهرنشین که متناسب با زیر ساختها نیست و جهانی شدن مصرف غذاهای آماده باعث افزایش فشار خون می شود.

شکیبا اظهار داشت: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت در سال 2008 حدود 40 در صد افراد بالای 25 سال فشار خون بالا دارند.

وی افزود: متاسفانه این بیماری علامتی ندارد به همین دلیل کمتر جدی گرفته می شود و تشخیص آنرا مشکل و عوارضی همچون نارسایی کلیه یا قلبی ایجاد می کند.

وی ادامه داد: مصرف غذاهای آماده و پرچرب، مصرف بالای گوشت قرمز، مصرف بی وریه آب میوه و تنقلات، سرانه مصرف کم میوه و سبزیجات، شیر و لبنیات در استان از دلایل زمینه ساز این بیماری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توصیه کرد: پیاده روی، مصرف کم نمک، عدم استعمال دخانیات، انجام فعالیت بدنی، جلوگیری از اضافه وزن و خودداری از مصرف پان می تواند در پیشگیری از فشار خون بالا موثر باشد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد

یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی روز چهارشنبه قابل برداشت است

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی روز چهارشنبه قابل برداشت است.

در اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آمده است: با تبریک سال نو پرداخت مرحله 26 یارانه‌های نقدی مربوط به فروردین 92 به ازای هر نفر 45500 تومان ساعت 24 روز سه‌شنبه 20 فروردین ماه به حساب بانکی سرپرستان محترم خانوار واریز می‌شود و قابل پرداخت خواهد بود.

این اطلاعیه به امضای حمید عسگری سرپرست سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها رسیده است.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 18 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

 

 
 
برای مشاهده ی بقیه ی تصاویر به ادامه ی مطلب مراجعه نمایید


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


نور چشم زنان بلوچ سوغات گردشگران سیستان و بلوچستان/

رونق هنر اصیل سوزن‌دوزی در منطقه
 
 
آنچه ساکنان منطقه بلوچستان از گذشته تاکنون پیشکش سایر هموطنان خود و دیگر نقاط جهان کرده‌اند تلفیقی صمیمانه از صبر و هنر زنان و دختران بلوچ است که در سوزن دوزی هایی ظریف و جذاب متجلی است.

به گزارش خبرنگار مهر: سوزن دوزی هنر ارزنده ای است که در بلوچستان با نور دیده چشمان زنان و سوزن شکل می گیرد و در زمره یکی از اصیل ترین و جالب ترین صنایع دستی کشور به شمار می رود.

سوزن دوزی یا «سوچن دوزی» یا همان بلوچ دوزی در میان اقوام بلوچ هنری اصیل و ریشه دار است كه با طبیعت لطیف و صمیمی زن بلوچ آمیخته شده است و تلفیقی  از رنگ های خالص و طبیعی و نقش آرام طبیعت است.

در سوزن دوزی، نخ، پارچه و سوزن تنها ابزار مورد نیاز برای آفرینش


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀



می خواهیم گفتگویی مفصل با جناب آقایان یعقوب جدگال نماینده چابهار نیکشهر کنارک و قصرقند و محمدسعید اربابی نماینده ایرانشهر سرباز دلگان و بخشهای آشار- بنت فنوج- آهوران و لاشار در مورد عملکرد و فعالیتهای سال گذشته و برنامه های سال جدید انجام دهیم به نظر شما چه سوالاتی را مطرح کنیم و خواسته شما از دو نماینده حوزه شهرستانهای نیکشهر و قصرقند یا به نوعی جنوب بلوچستان چیست؟

لطفا سوالات را ارسال دارید تا پاسخ لازم را بگیرید.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


DSC09287.jpg

DSC09288.jpg
 


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

کلات نیوز- بخشدار بنت : به عنوان عالی ترین مقام اجرایی و سیاسی بخش مسوول حفظ نظم، آرامش ، عمران و آبادانی خواهم بود.

به گزارش خبرنگار کلات نیوز پنج شنبه اولین روز سال ۱۳۹۲ مراسم معارفه فرامرز دانش بخشدار جدید بنت و تودیع کوروش محمدی ( فرماندار جدید قصرقند ) با حضور صاحب گل صالحی فرماندار نیکشهر ، محمد سعید اربابی نماینده ایرانشهر ، علما ، ریش سفیدان و خیل عظیم مردم درمسجد جامع بنت برگزار شد.

در این مراسم از خدمات کوروش محمدی بخشدار اسبق  تجلیل شد.

فرامرز دانش بخشدار جدید بنت با اشاره به آمار جمعیتی بخش اظهار داشت : بخش بنت از نظر آمار،  جمعیتی بیش از ۲۵ هزار نفر بر اساس سرشماری عمومی نفوس ومسکن ۱۳۹۰ و ۴۸۵۰ خانوار جمعیت را دارا می باشد .

وی همچنین گفت : از لحاظ جغرافیایی از شمال به فنوج، جنوب زرآباد، شرق نیکشهر و جنوب همجوار استان هرمزگان است.

دانش در خصوص وظایف بخشدار افزود  : بخشدار نقش هماهنگی و نظارت را دارا می باشد و به عنوان عالی ترین مقام اجرایی و سیاسی مسوول حفظ نظم، آرامش، عمران و آبادانی است .

بخشدار بنت  در خصوص برنامه هایی که باید در اولویت کاری خود انجام دهد اظهار داشت : برنامه هایی که در اولویت هستند جاده نیکشهر- بنت می باشد و همچنین بنت – فنوج که به دو راهی مواصلاتی خط ترانزیت به لاشار متصل می شود و دیگر اینکه تعدادی از خانوارهای کوه سفید که فاقد شناسنامه هستند را پیگیری خواهم نمود که از طریق مراجع و مبادی ذی ربط این مشکل سجلی و هویتی عزیزان مرتفع شود ، مورد دیگر ارتقا و بالا بردن رتبه بنت خواهد بود که با بالا بردن رتبه نیرو های بیشتری را در سیستم اداری خواهیم توانست استخدام نماییم.

DSC02571


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

                 

کدخدا درا امیری از معتمدان بخش لاشار که در روستای پیپ سکونت داشت به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

کدخدا درا امیری یکی از افراد با نفوذ منطقه لاشار بود،وی همواره یکی از دلسوزان و حامیان مردم منطقه لاشار بوده و نقش مهمی در مسایل سیاسی و

اجتماعی منطقه لاشار داشت، وی از محبوبیت خاصی در بین مردم منطقه  لاشار و جنوب استان سیستان و بلوچستان برخوردار بود.

مراسم تشییع جنازه مرحوم کدخدا درا امیری سه شنبه ساعت ۱۰ صبح با حضور مردم و مسئولین بخش لاشار و شهرستان نیکشهر برگزار  شد.




 

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: چهار شنبه 30 اسفند 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

http://axgig.com/images/98497034132421198980.jpg

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دانش آموزان یک مدرسه در نیکشهر با لباس و

پوشش محلی در کلاس حاضر شدند.

مدیر آموزش و پرورش نیکشهر گفت: در اقدامی روحیه افزا و با برگزاری جشنواره رشد جوانه های دوره ابتدایی تحت عنوان روز بدون کیف، دانش آموزان دبستان ˈام کلثومˈ این شهرستان با پوشش و لباس محلی وارد کلاس های درس شدند.
ˈیونس اربابیˈ روز یکشنبه در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این روز تمامی دانش آموزان مدرسه ام کلثوم بدون کیف، کتاب و لباس فرم با پوشش محلی خود در مدرسه حضور پیدا کردند.

وی گفت: اجرای سرود و برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و
هنری و فرصت دادن به دانش آموزان برای ورزش و بازی های محلی از جمله دیگر برنامه های فرح بخش در مدارس نیکشهر است.

مدیر آموزش و پرورش نیکشهر همچنین گفت: در این روز جشنواره غذاهای سنتی در مدرسه ام کلثوم پیربیشک توسط دانش آموزان برگزار شد.

اربابی افزود: در این جشنواره انواع غذاهای سنتی از جمله چانگال، بریانی، انواع آجیل محلی و خرما برگزار شد که به تعدادی از دست اندرکاران این مسابقه جوایزی اهدا شد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

- استاندار سیستان و بلوچستان با سران عشایر و طوایف و مردم بخش ˈلاشارˈ در شهر ˈاسپکهˈ مرکز این بخش از توابع شهرستان نیکشهر در جنوب استان دیدار کرد.

 

ˈحائم ناروئیˈ صبح امروز سه شنبه در بدو ورود به لاشار با استقبال مردم و مسوولان محلی این بخش مواجه شد.

دیدارهای مردمی و بازدیدهای مختلف استاندار سیستان و بلوچستان از وضعیت عمران و آبادانی و طرحهای بخش لاشار ادامه دارد.

شماری از مسوولان سیستان و بلوچستان، استاندار را همراهی می کنند.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد

CopyRight| 2009 , kopch.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com