کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

فرهنگی سیاسی اجتماعی

پایان کار کاشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل در چابهار

  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار گفت: کاشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل در شهرستان چابهار به پایان رسید. دادرحمن بامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چابهار اظهارداشت: سطحی معادل 900 هکتار از اراضی شهرستان چابهار به زیر کشت محصول سبزی و صیفی قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود این سطح تا پایان آذر ماه به میزان یک هزار هکتار بالغ شود. وی ‌افزود: با توجه به شرایط مطلوب آب و هوای شهرستان

چابهار که در همه جای ایران سرما و بارش برف و یخبندان است، در این شهرستان کشت و تولید محصولات خارج از فصل به ویژه سبزی و صیفی به طور متوالی همه ساله در این فصل با روش خزانه و انتقال به زمین اصلی انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار ادامه داد: در سال زراعی گذشته مقدار سطح زیر کشت محصول گوجه فرنگی هزار و 250 هکتار بوده و عملکرد آن بطور متوسط  20 تن در هکتار حاصل و فروش محصول بسیار مطلوب بوده است.

بامری تصریح کرد: کشت بذر از اواسط مرداد الی شهریور ماه به بذر‌های ارقام کال‌جی، استرون، چیف و همچنین ارقام هیبرید در محل خزانه مورد کشت قرار گرفته و در ماه‌های مهر و آبان بر زمین اصلی منتقل شده که پیش‌بینی می‌شود برداشت محصول از اوایل بهمن ماه آغاز و تا پایان سال جاری ادامه یابد.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح تعداد 300 نفر بطور مستقیم و حدود 600 نفر بطور غیر مستقیم در کار کاشت، داشت و برداشت این محصول فعالیت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار اضافه کرد: این محصول بیشتر در مناطق بخش مرکزی شهرستان مانند عورکی، پیر سهراب، کلسکان و بخش دشتیاری در روستاهای کهیربرز، کشاری، گز منزل و گرم بیت‌های بالا و پایین کشت می‌شود.

بامری بیان کرد: این محصول پس از برداشت، علاوه بر مصرف داخلی شهرستان و استان به سایر نقاط کشور نیز ارسال می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , kopch.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com