کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

فرهنگی سیاسی اجتماعی

http://axgig.com/images/98497034132421198980.jpg

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

دانش آموزان یک مدرسه در نیکشهر با لباس و

پوشش محلی در کلاس حاضر شدند.

مدیر آموزش و پرورش نیکشهر گفت: در اقدامی روحیه افزا و با برگزاری جشنواره رشد جوانه های دوره ابتدایی تحت عنوان روز بدون کیف، دانش آموزان دبستان ˈام کلثومˈ این شهرستان با پوشش و لباس محلی وارد کلاس های درس شدند.
ˈیونس اربابیˈ روز یکشنبه در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در این روز تمامی دانش آموزان مدرسه ام کلثوم بدون کیف، کتاب و لباس فرم با پوشش محلی خود در مدرسه حضور پیدا کردند.

وی گفت: اجرای سرود و برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و
هنری و فرصت دادن به دانش آموزان برای ورزش و بازی های محلی از جمله دیگر برنامه های فرح بخش در مدارس نیکشهر است.

مدیر آموزش و پرورش نیکشهر همچنین گفت: در این روز جشنواره غذاهای سنتی در مدرسه ام کلثوم پیربیشک توسط دانش آموزان برگزار شد.

اربابی افزود: در این جشنواره انواع غذاهای سنتی از جمله چانگال، بریانی، انواع آجیل محلی و خرما برگزار شد که به تعدادی از دست اندرکاران این مسابقه جوایزی اهدا شد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

- استاندار سیستان و بلوچستان با سران عشایر و طوایف و مردم بخش ˈلاشارˈ در شهر ˈاسپکهˈ مرکز این بخش از توابع شهرستان نیکشهر در جنوب استان دیدار کرد.

 

ˈحائم ناروئیˈ صبح امروز سه شنبه در بدو ورود به لاشار با استقبال مردم و مسوولان محلی این بخش مواجه شد.

دیدارهای مردمی و بازدیدهای مختلف استاندار سیستان و بلوچستان از وضعیت عمران و آبادانی و طرحهای بخش لاشار ادامه دارد.

شماری از مسوولان سیستان و بلوچستان، استاندار را همراهی می کنند.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تونل تنگ سرحه در محور نیکشهر - ایرانشهر

به سیستم روشنایی تجهیز شد.

در مراسمی با حضور مسوولان محلی نیکشهر سیستم روشنایی تونل جاده ترانزیتی نیکشهر - ایرانشهر در محور تنگ سرحه با اعتبار 585 میلیون ریال همزمان با دهه فجر مورد بهره برداری قرار گرفت.
فرماندار نیکشهر در حاشیه بهره برداری از این طرح عمرانی به خبرنگار ایرنا گفت: برای روشنایی تونل تنگ سرحه از 335 چراغ نوری مخصوص استفاده شده است.

ˈصاحب گل صالحیˈ افزود: همچنین روسازی راه روستایی هیچان به
طول دو کیلومتر با اعتبار 350 میلیون ریال امروز مورد بهره برداری قرار گرفت و 300 خانوار از نعمت استفاده آن برخوردار شدند.

به گزارش دیگر خبرنگار ایرنا از نیکشهر با حضور امام جمعه، فرماندار و شمار دیگری از مسوولان محلی یک روستا مهد در روستای شگیم این شهرستان با مشارکت بهزیستی راه اندازی شد.

پایگاه مقاومت بسیج شهید عیسی درزاده در دهستان هیچان با اعتبار 140 میلیون ریال دیگر طرح افتتاحی امروز در نیکشهر بود.


نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تصاویری از کودکی چهره های سیاسی و فرهنگی ایران

 

ظل السلطان


مظفرالدين شاه


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سوزن دوزی یکی از هنرها و دست بلوچستان است که با ظرافت دستان زن بلوچ و پشتکار مداوم آنان خلق می‌شود.
 قدمت این هنر و رواج آن در همه مناطق بلوچستان به حدی است که از آن به منزله هویت، موجودیت و شناسنامه فرهنگی این قوم یاد می‌شود.
 سوزن دوزی در منطقه بلوچستان که یادگار پیوند فرهنگ ایرانی با گذشته تاریخی و افسانه‌ای خود است همواره با ظرافت و توانایی خارق‌العاده سرپنجه زنان بلوچ توسعه یافته و همچنان رواج دارد.
 سوزن دوزی صنعتی برخوردار از ظرافت دوخت و تنوع رنگ است که بیانگر ذوق، سلیقه، سنت و هنر منطقه است و همانند دیگر هنرهای سیستان و بلوچستان رواج دیرینه در این منطقه داشته بطوری که نمونه‌هایی از آن به صدر اسلام، دوران مغول و به خصوص تیموری و صفوی بر می‌گردد.
 سوزن‌دوزی بازتاب ذوق، خلاقیت ذهنی و توان جسمی زنان بلوچ است و قدمتی به بلندای تاریخ بلوچستان دارد که از این رو به آن "بلوچی‌دوزی" هم می‌گویند.
 ریشه‌های حیات این هنر را می‌توان در لایه‌های زیرین تاریخ بلوچستان یافت، بی‌هیچ واسطه هرکجا که ردی از بلوچ یافت شود سوزن دوزی نیز عظمت خویش را به دیده می‌کشاند. 


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 13 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

بانک مرکزی از ماه های گذشته در حال بررسی طرح ایجاد حساب بانکی واحد با کد ملی است تا از این طریق حساب های بانکی افراد را تجمیع و عملیات بانکی را ارتقاء دهد.

 

به گزارش روز شنبه ایرنا ، این طرح قرار است به منظور تسهیل و استانداردسازی مبادلات بین بانکی در نظام بانکی کشور اجرایی شود.

بر اساس این طرح شماره کد ملی افراد حساب بانکی واحد آنها در بانک های کشور می شود.

ˈمحمود بهمنیˈرییس کل بانک مرکزی با تأکید براینکه طرح ایجاد حساب بانکی واحد با کد ملی افراد در آینده اجرایی خواهد شد، گفته که بانک مرکزی در حال بررسی این طرح است و زمانی که به جمع بندی رسید، اطلاع رسانی لازم را خواهد کرد.

وی درباره اعلام برخی بانک‌ ها مبنی بر اینکه مردم از این پس تنها می‌توانند یک حساب آن هم با کد ملی در تمام بانک‌های دولتی و خصوصی داشته باشند، اظهار داشت: این طرح به معنای جمع آوری تمام حساب‌های بانکی نیست.

بهمنی تأکید کرد: این طرح در حال بررسی کارشناسی در بانک مرکزی است.

وی ادامه داد: بطور حتم وقتی با یک حساب تمام امور بانکی را بتوانیم انجام دهیم، دیگر نیازی به تعدد حساب‌ ها نخواهیم داشت.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: بیش از دو میلیون و 465 هزارو 900 نفر از خدمات بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان بهره مند شدند.

 

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، ˈمنصور شکیباˈ روز یکشنبه افزود: یک میلیون و 434 هزار و 879 نفر از بیماران مراجعه کننده توسط خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی خدمات دریافت کردند.

وی بیان کرد: اکنون 218پزشک عمومی در 161 مرکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری زیر پوشش این دانشگاه در مرکز و جنوب استان به مردم خدمت رسانی می کنند و تلاش برای تامین پزشک مورد نیاز در برخی مراکز بهداشتی درمانی ادامه دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پزشکان متخصص مورد نیاز در تمامی بیمارستانهای سیستان و بلوچستان مستقر هستند و از این لحاظ با کمبود پزشک متخصص رو به رو نیستیم.

شکیبا اظهار کرد: با تکمیل مراکز درمان بستر و بیمارستان های در حال ساخت در تمامی شهرستانهای مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان مراکز درمانی مجهز به خدمات دهی مشغول خواهند شد.

وی ادامه داد: اعتقاد نظام بهداشت و درمان پرداختن به پیشگیری از ابتلا به بیمارهاست و باید با فرهنگ سازی و افزایش اقدامات آموزشی به مردم راههای پیشگیری از ابتلا به بیماریها را به آنان آموزش دهیم.

به گزارش ایرنا، خدمات بهداشتی درمانی در مناطق شمالی سیستان و بلوچستان از جمله زابل، زهک و هیرمند توسط دانشگاه علوم پزشکی زابل و در مرکز و جنوب استان شامل زاهدان، سراوان، سیب سوران، مهرستان، خاش، ایرانشهر، دلگان، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به مردم ارائه می شود.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: یک شنبه 1 بهمن 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , kopch.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com