کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

فرهنگی سیاسی اجتماعی


حسنی مبارک - خبر امروز

پلیس اسپانیا روز پنج‌شنبه (۱۳ دسامبر/۲۳ آذر) اعلام کرد که دارایی‌های حسنی مبارک، رئیس‌جمهور پیشین مصر، را به ارزش ۳۶ میلیون دلار ضبط کرده است.

 در اطلاعیه پلیس اسپانیا آمده است که دارایی‌ها شامل سرمایه‌گذاری ۱۸ میلیون دلاری در سه بانک اسپانیایی، دو قطعه ملک در منطقه مرفه شهر مادرید و هفت قطعه ملک دیگر در شهر توریستی مارابلا می‌شود.

به گفته پلیس اسپانیا مصادره این اموال در چارچوب درخواست قضایی بین‌المللی صورت گرفته که از سوی دولت مصر برای مسدود کردن دارایی‌های مربوط به ۱۳۰ نفر از اعضای خانواده و آشنایان حسنی مبارک تقاضا شده است.

حسنی مبارک ۸۴ ساله در آغاز سال جاری به اتهام کشتن ۹۰۰ معترض به حبس ابد محکوم شد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


وب سایت گوگل در آستانه سال نو میلادی آمار پرجستجو ترین کلمات در این وب سایت در سال ۲۰۱۲ را منتشر کرد.

فیلترینگ گوگل _ خبرامروزدر این آمار ۱۰ کلمه ای که بیش از همه در موتور جستجوی گوگل از سوی کاربران نوشته شده اند به شرح زیر است :

۱- ویتنی هوستون : خواننده شهیر آمریکایی که سال جاری درگذشت

۲- ” گنگ نم استایل” : کلیپ پر بیننده خواننده پاپ کره جنوبی

۳- توفان سندی

۴- ipod3

5- diablo3 : یک بازی پرطرفدار کامپیوتری

۶- کاترین میدلتون : همسر نوه ملکه بریتانیا

۷- المپیک ۲۰۱۲

۸- آماندا تاد: دختر ۱۵ ساله کانادایی که در اکتبر سال جاری میلادی در خانه اش خودکشی کرد. ویدئوی ۷  دقیقه ای وی در فضای اینترنت که حاوی شرحی از انتشار تصاویر خصوصی او در اینترنت بود ، بازدید زیادی داشت.

۹- مایکل کلارک: هنرپیشه آمریکایی فیلم “مسیر سبز” که در سپتامبر سال جاری در گذشت.

۱۰ – بی بی بی ۱۲(یک برنامه تلویزیونی مستند مشهور)
گوگل همه ساله در ماه دسامبر آمار های مربوط به موتور جستجوی خود را منتشر می کند . این آمار به تفکیک و در مورد همه کشورهای می باشد و می توان در آن آمار پرجستجوترین کلمات در کشورهای مختلف را با هم مقایسه کرد.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


سیب زمینی سرخ شده

 خوردن سیب زمینی سرخ شده که کاملا مغز پخته نشده باشد خطر ابتلا به سرطان را بالا می برد.

 این موضوع در نتیجه تحقیقات گروهی از دانشمندان در زمینه سرطان و تغذیه ثابت شده است. آنها معتقدند سیب زمینی های سرخ شده ای که اطراف آنها کاملا سرخ شده و برشته است ولی مغز آنها هنوز خام هستند حاوی مقادیر بالایی از مواد شیمیایی سرطان زا می باشند و سطح (کریلامید) که یک ماده مضر می باشد را افزایش می دهد.

( کتی جونز) کارشناس تغذیه می گوید: آکریلامید به طور طبیعی در زمان پخت بسیاری از مواد غذایی به وجود می آید و در سیب زمینی تولید آن غیر قابل اجتناب است ولی با پخت کامل این ماده خوراکی تولید این ماده مضر به حداقل می رسد و در نتیجه میزان خطر و سرطان زایی آن تا حد زیادی از بین می رود. بنابراین سعی کنید سیب زمینی ها را با حرارت ملایم سرخ کنید تا مغز آنها هم کاملا بپزند.

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

سرویس سلامت: کمتر کسی پیدا می شود که طرفدار پرو پاقرص شلغم باشد اما واقعیت این است که شلغم بهترین دارو برای سرماخوردگی شماست. البته بهتر است بدانید که شلغم علاوه بر...

در مورد شلغم سخت گیر نباشید


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: افزون بر 20 تن مواد مخدر هنگام ورود به مرزهای شرقی کشور در مدت سه روز و در سه عملیات جداگانه توسط مرزبانان جکیگور، سراوان و انتظامی مهرستان سیستان و بلوچستان کشف و ضبط شد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر کشور، سردار ˈبهرام نوروزیˈ افزود: جان برکفان مرزبانی هنگ های مرزی جکیگور و سراوان و ماموران انتظامی مهرستان (زابلی) در سه رشته اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و در فاصله سه روز در درگیری با قاچاقچیان مسلح بیش از 20 تن مواد مخدر در مرز پاکستان و ایران کشف کردند.

وی بیان کرد: قاچاقاچیان مسلح قصد داشتند با استفاده از تاریکی شب و غفلت ماموران به مرز کشور وارد شوند ولی از آنجایی که مرزبانان جمهوری اسلامی ایران همیشه هوشیار و آگاه هستند، با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی از پیش تعیین شده و با برخورد برق‌‌آسا و غافلگیرانه کاروان‌های حامل 11 تن، هفت تن و حدود سه تن مواد مخدر را به محاصره درآورند.

وی ادامه داد: در این عملیاتها پس از چند ساعت‌ درگیری و وارد آمدن خسارات جانی و مالی به سوداگران مرگ افزون بر 20 تن مواد مخدر کشف و کاروان‌های قاچاقچیان منهدم شد که برخی از اشرار و قاچاقچیان مجروح و به داخل کشور پاکستان متواری شدند لیکن به‌منظور تعقیب و دستگیری فراریان، اقدامات و هماهنگیهای قانونی با مرزبان کشور مقابل (پاکستان) به‌عمل آمده است.

سردار نوروزی که در جمع نیروهای هنگ مرزی جکیگور و سراوان و انتظامی زابلی سخن می گفت، افزود: نیت خالص شما جان برکفان و تلاش شبانه‌روزی‌تان در زمینه انسداد مرزهای شرقی کشور باعث شد کاروان‌های مسلح مواد مخدر منهدم و سرمایه‌های آنان که بالغ بر 20 میلیارد تومان بود یکی پس از دیگری به نابودی کشانده شود و جوانان این مرز و بوم از خطر تهدید مواد مخدر نجات یابند و در این مسیر دیگر کشورها نیز در سایه تلاش جمهوری اسلامی ایران از این امر بهره بردند.


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 24 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

 

پایگاه عملیاتی شهید شوشتری تحت پوشش قرار گاه عملیاتی شهید معمار سپاه پاسداران در دهستان ˈمهبانˈ از توابع بخش مرکزی شهرستان نیکشهر راه اندازی شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید معمار روز پنجشنبه در آیین راه اندازی این پایگاه گفت: بدون مشارکت و همراهی معتمدان و مردم امنیت پایدار بدست نمی آید.

سرهنگ پاسدار ˈبرات مرواریدیˈ افزود: همراهی و همکاری سران طوایف و ریش سفیدان سیستان و بلوچستان نقش مهمی در برقراری امنیت پایدار منطقه دارد.

وی با بیان اینکه امنیت پایدار آهنگ توسعه، عمران و آبادانی سیستان و بلوچستان را سرعت می بخشد، اظهار داشت: تا پایان دی ماه سالجاری در راستای امنیت پایدار 60 پایگاه عملیاتی در سیستان و بلوچستان و کرمان راه اندازی خواهد شد که هشت پایگاه عملیاتی آن مربوط به شهرستان نیکشهر است.

فرمانده قرار گاه عملیاتی شهید معمار گفت: پایگاه عملیاتی شهید شوشتری با 220 مترمربع زیربنا در زمینی به گستره 650 مترمربع با مشارکت مردم در دهستان مهبان بخش مرکزی نیکشهر با هدف کمک به ارتقای امنیت پایدار منطقه آهوران ایجاد شده و دومین پایگاه عملیاتی راه اندازی شده پس از بخش قصرقند طی یک ماه گذشته است.

 


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: جمعه 24 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

شرک گوسفندی بود که پس از شش سال جست و خیز در دشت و بیابان به دام چوپانان افتاد و حجم انبوه پشمی که داشت او را تبدیل به معروف‌ترین گوسفند دنیا کرد.
معروف‌ترین گوسفند جهان +‌ عکس

 

به نقل از فارس، گوسفندی که در زیر می‌بینید «شرک» نام داشت این حیوان پشمالو در سال 2004 پس از 6 سال مخفی شدن در دشت و کوه و زندگی در غارها پیدا شد و بر بدنش آنقدر پشم بود که با آن می‌شد برای 20 دست کت پارچه بافت.

این گوسفند که با حجم انبوه پشم خود در نیا معروف شد حتی به بر نامه های تلویزیونی هم راه پیدا کرد اما سر انجام در سال 2011 از دنیا رفت.

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


  معاون اجتماعی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: پان پراگ نوعی آدامس یا خوشبو كننده دهان است كه مشوقی برای مصرف مواد مخدر و اعتیاد به شمار می رود. سرهنگ 'علی ایزدی' روز یكشنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: اگر سیگار از دوران نوجوانی افراد را آلوده می كند، پان پراگ حتی كودكان دبستانی و خردسال را هم به اعتیاد می كشاند. وی بیان كرد: پان ماده غلیظ سرخ رنگ و دست سازی است


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀


  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چابهار گفت: کاشت گوجه‌فرنگی خارج از فصل در شهرستان چابهار به پایان رسید. دادرحمن بامری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چابهار اظهارداشت: سطحی معادل 900 هکتار از اراضی شهرستان چابهار به زیر کشت محصول سبزی و صیفی قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود این سطح تا پایان آذر ماه به میزان یک هزار هکتار بالغ شود. وی ‌افزود: با توجه به شرایط مطلوب آب و هوای شهرستان


ادامه مطلب
نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , kopch.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com