کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

فرهنگی سیاسی اجتماعی

بازدید استاندار از بیمارستان صحرایی در بخش لاشار نیکشهر

استاندار سیستان و بلوچستان در سفر به جنوب استان از بیمارستان صحرایی سپاه پاسداران در اسپکه از توابع شهرستان نیکشهر دیدن کرد

http://axgig.com/images/11777883001683109016.jpg

حاتم ناروئی صبح امروز در این سفر ضمن بازدید از بخشهای مختلف بیمارستان صحرایی با شماری از کادر پزشکی و درمانی و بیماران و مراجعان گفت وگو کرد.

چهاردهمین بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه در منطقه اسپکه از توابع بخش لاشار شهرستان نیکشهر سوم دی ماه جاری راه اندازی شد.

وی بیان کرد: این بیمارستان که دارای بخش های داخلی، رادیولوژی، ارتوپدی، جراحی
 زنان و زایمان، چشم پزشکی، سونوگرافی، بستری، آزمایشگاه، مغز و اعصاب، اتاق عمل و دندانپزشکی است از سوی مرکز بهداری جنوب شرق سپاه، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با هدف محرومیت زدایی راه اندازی شده است.

استاندار اظهار داشت: چهاردهمین بیمارستان صحرایی از روز یکشنبه به مدت یک هفته در منطقه اسپکه مستقر است و طی این مدت ارائه تمام خدمات درمانی به مراجعه کنندگان به این مرکز رایگان خواهد بود.

وی گفت : 75 نفر از مجرب ترین افراد کادر پزشکی بیمارستان صحرایی مستقر در بخش لاشار را تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: این بیمارستان صحرایی طی یک هفته ظرفیت پذیرش و ارائه خدمات درمانی به بیش از 30 هزار مراجعه کننده را دارد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: جذب نیروهای بومی و استفاده از ظرفیت های بهداشتی - درمانی داخل استان در جهت بومی سازی بیمارستان های صحرایی در اولویت کاری سپاه برای خدمات رسانی بهتر به مردم قرار دارد.

سردار سید حسین مرتضوی در بازدید از بیمارستان صحرایی گفت این مرکز درمانی نخستین بیمارستان صحرایی 100 درصد بومی سپاه سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: سپاه همواره برای پیگیری و تحقق مطالبات مردم، خدمت رسانی بهتر به آنان و جلب همیاری مسوولان در جهت حل مشکلات پیشگام بوده و تاکنون به توفیقات قابل توجهی در این زمینه دست یافته است.

او اظهار داشت: تقویت نیروی بومی در اولویت برنامه های سپاه سلمان برای خدمات رسانی بهتر به مردم سیستان و بلوچستان قرار دارد که در این راستا از این پس بیمارستان های صحرایی 100 درصد بومی خواهند بود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: این استان از ظرفیت های بالقوه به لحاظ منابع طبیعی و انسانی برخوردار است اما برچسب محرومیت این قابلیت ها را پنهان نگه داشته است.
سردار مرتضوی افزود: بهره برداری از ظرفیت های سیستان و بلوچستان و تقویت نیروی بومی برای شکوفایی استعدادهای نهفته استان منجر به تغییر نگرش عمومی نسبت به منطقه خواهد شد.
فرماندار نیکشهر نیز در این بازدید گفت: تاکنون دو بیمارستان صحرایی در این شهرستان گشایش یافته که خدمات بهداشتی - درمانی را به طور رایگان به مردم ارائه کرده است.

صاحب گل صالحی افزود: پارسال نخستین بیمارستان صحرایی نیکشهر که در بخش ˈبنتˈ این شهرستان گشایش یافت در طول یک هفته فعالیت خود به 19 هزار نفر خدمات بهداشتی- درمانی ارائه کرد.

وی بیان کرد: با وجود گستره وسیع نیکشهر و پراکندگی نقاط جمعیتی آن، خدمات رسانی بیمارستان های صحرایی در این شهرستان مطلوب بوده است.

او اضافه کرد: طی دو روز فعالیت دومین بیمارستان صحرایی نیکشهر بیش از هفت هزار و 500 نفر در این شهرستان از خدمات آن بهره مند شدند.

رییس بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان گفت: هفت هزار و 354 نفر طی سه روز گذشته در چهاردهمین بیمارستان صحرایی سپاه در منطقه اسپکه بخش لاشار شهرستان نیکشهر خدمات درمانی و بهداشتی دریافت کردند.

علیرضا سرگزی افزود: افراد مراجعه کننده به بیمارستان صحرایی سپاه در منطقه اسپکه به صورت رایگان از تمام خدمات درمانی و بهداشتی بهره مند می شوند و در صورت نیاز نیز با توجه به مجهز بودن این مرکز مورد عمل جراحی قرار می گیرند.

وی اظهار داشت: از ابتدای راه اندازی بیمارستان صحرایی در اسپکه تاکنون 65 عمل جراحی کوچک و بزرگ بر روی بیماران مراجعه کننده انجام شده است.

وی گفت: چهاردهمین بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه با همکاری مرکز بهداری جنوب شرق، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در منطقه اسپکه بخش لاشار شهرستان نیکشهر راه اندازی شد.

رییس بیمارستان صحرایی مستقر در منطقه اسپکه نیکشهر افزود: این بیمارستان دارای بخش های داخلی، رادیولوژی، ارتوپدی، جراحی زنان و زایمان، چشم پزشکی، سونوگرافی، بستری، آزمایشگاه، مغز و اعصاب، اتاق عمل و دندانپزشکی است.

وی گفت: تجهیزات مصرفی و دارو به ارزش هفت میلیارد و 800 میلیون ریال از طرف دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و بسیج جامعه پزشکی سیستان و بلوچستان برای بیمارستان صحرایی اسپکه تامین شده است.

سرگزی با بیان اینکه چهاردهمین بیمارستان صحرایی تا 9 دی ماه در منطقه اسپکه مستقر است، افزود: این بیمارستان روزانه ظرفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به چهار تا پنج هزار نفر مراجعه کننده را دارد.
وی اظهار داشت: 75 نفر از مجرب ترین افراد کادر پزشکی این بیمارستان صحرایی را تشکیل می دهند.

بخش لاشار با چهار هزار و 580 کیلومتر مربع گستره دارای 48 هزار نفر جمعیت است و با مرکز شهرستان نیکشهر 110 کیلومتر فاصله دارد.

بخش لاشار دارای سه دهستان به نام های لاشار شمالی، لاشار جنوبی و چانف، 162 روستا و 21 دهیاری فعال است.    

گزارش تصویری سفر استاندار به اسپکه و بازدید از بیمارستان صحرایی


 http://axgig.com/images/39523231309869551350.jpg

 

http://axgig.com/images/69773152832163216044.jpg

 http://axgig.com/images/71576704044671793329.jpg

http://axgig.com/images/78832085018753552642.jpg

http://axgig.com/images/23790797152121836301.jpg



استاندار سیستان و بلوچستان

 دولت از طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا حمایت و استقبال می‌کند.

حاتم نارویی در جمع مردم اسپکه لاشار اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان با داشتن هزار و 540 کیلومتر مرز خاکی و آبی با سه کشور افغانستان، پاکستان و عمان از موقعیت استراتژیکی بسیار مهمی برخوردار بوده لذا این استان به عنوان بزرگترین و پهناورترین استان کشور اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

وی افزود: ایجاد و حمایت از تشکل‌های تعاونی ایثار سپاه راهکاری مناسب برای اشتغال جوانان استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: دولت از طرح‌های تولیدی حمایت می‌کند و ما نیز از طرح‌هایی که باعث اشتغال‌زایی برای جوانان استان می‌شود استقبال کرده و حمایت و پشتیبانی می‌کنیم لذا تشکیل شرکت‌های تعاونی یکی از راهکاری مؤثر در این زمینه است.

نارویی یادآور شد: بهتر است جوانان تنها به پشت میز نشستن اکتفا نکنند چراکه با ایجاد شرکت های تعاونی می‌توان این خلأهای بیکاری را پر کرده و برای دیگران اشتغال ایجاد کرد.

وی گفت: انتقال آب از دریای عمان به سیستان یکی از آرزوهای دیرینه مردم است و بر تسریع این امر مهم تأکید می‌شود و با جدیت در حال پیگیری این طرح بوده تا بتوانیم انتقال آب شیرین از دریای عمان به چابهار، نیکشهر، ایرانشهر، خاش تا زابل انجام دهیم.

 

بهره‌مندی 30 هزار نفر از خدمات بیمارستان صحرایی لاشار نیکشهر

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود 30 هزار نفر تا روز پایانی بیمارستان صحرایی لاشار نیکشهر از خدمات پزشکی آن برخوردار شوند.

حاتم نارویی در بازدید از چهاردهمین بیمارستان صحرایی سپاه در شهر اسپکه بخش لاشار از توابع شهرستان نیکشهر اظهار داشت: ایجاد و راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در نقاط محروم و دورافتاده برای مردمی که توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین بهداشتی و درمانی را ندارند، بسیار ضروری و مهم است.

وی افزود: این بیمارستان صحرایی و تخصصی و صحرایی که با همکاری نیروی زمینی سپاه و جامعه بسیج پزشکان در منطقه اسپکه ایجاد شده است، خدمات تخصصی قابل قبولی را در بخش‌های مختلف به بیماران ارائه می‌دهد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی بازدید امروز از نزدیک شاهد بودیم که در این سه روز از راه‌اندازی بیمارستان، به بیش از 7 هزار و 354 نفر از مردم محروم منطقه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده است که با توجه به این امر پیش‌بینی می‌شود تا پایان بیمارستان، این تعداد به 30 هزار نفر افزایش یابد.

نارویی بیان داشت: ارائه خدمات به مردم محروم و تبعیض قائل نشدن قومی و محلی یکی از اهداف مهم راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در نقاط دورافتاده است.

وی اضافه کرد: در این بیمارستان بخش‌هایی از جمله سونوگرافی، اتاق عمل، آزمایشگاه، جراحی، اورژانس، مامایی، دندانپزشکی و ... به طور رایگان به مردم ارائه خدمات می‌دهند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خدمات رسانی به مردم محروم و دورافتاده با دعای خیر همراه خواهد بود که بهترین عبادت به شمار می‌رود.

در بیمارستان تخصصی صحرایی سپاه که با نام شهید «دکتر آتش دست» نامگذاری شده است 15 پزشک عمومی، 23 پزشک متخصص، 57 نیروی متخصص شامل پرستار، تکنسین و کارشناس و 7 دندانپزشک حضور دارند و 150 نفر کادر درمانی و بهداشتی نیز مشغول به کار هستند.

بیمارستان تخصصی صحرایی به همت نیروی زمینی سپاه با هدف محرومیت‌زدایی و ارائه خدمات به مناطق دورافتاده کشور راه‌اندازی شده است.

بیمارستان صحرایی نیروی زمینی سپاه از سوم دی ماه به مدت یک هفته در شهر اسپکه بخش لاشار به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می‌پردازد.




 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: چهار شنبه 6 دی 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , kopch.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com