کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

کوپــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ

فرهنگی سیاسی اجتماعی

کارشناس بهداشت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با اشاره به این‌که استعمال قليان روند پیری را سرعت مي‌بخشد، گفت: مصرف‌کنندگان مواد دخانی حدود 25 سال کمتر از افراد سالم عمر 

می‌کنند.

 

"مریم همت‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه آذربایجان‌غربی، با اشاره به این‌که ریه بیشتر عضو درگير و در معرض خطرات استعمال مواد دخاني و قلیان است، افزود: استعمال مواد دخانی سبب بروز بسیاری از انواع سرطان‌ها و اختلالات روانی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که مصرف قلیان زمینه‌ساز اعتیاد در جوانان است، ادامه داد: این افراد با مصرف دخانیات از جمله سیگار و قلیان حاوي ماده اعتيادآور نیکوتین وابستگی شدید جسمی و روحی را ايجاد و آمادگی برای تجربه مصرف مواد مخدر را نيز در آنها ایجاد می‌‌كند.

کارشناس بهداشت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه افزود: مصرف قلیان آثار مخرب‌تری نسبت به سیگار دارد و آثار مخرب قلیان بر بدن، به لحاظ حجم دود فراوان چندين برابر سیگار است.

همت‌زاده با اشاره به استفاده چندين‌باره از قلیان و اين‌كه افراد متفاوتی از یک قلیان استفاده می‌کنند، گفت: زمینه انتقال بسیاری از بیماری‌های عفونی از جمله انواع تب‌خال براثر استفاده از قليان وجود دارد.

وي در پاسخ به این پرسش که آیا دود قليان چون از آب عبورمي‌كند ضرر كمتري از سيگار دارد، يادآور شد: آب فقط بخش اندكي از حرارت، گرما و دود ناشي از مواد دخاني قليان را مي‌گيرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: اسد رییسی ׀ تاریخ: دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , kopch.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com